Jag nästar HTML-kod i repeatern, men jag får fel i Visual Studio.NET att den inte hittar slutet på taggen table, även tr, varför kan man inte göra så här? Jag får samma fel dvs. Visual Studio markerar att det är fel men det funkar under körning sen. (????) Detta är min gissning: Håller med , det är faktiskt irriterande. Hade faktiskt aldrig provat kört applikationen . Utgick ifrån att det var fel :-). Men det funkar ju precis som ni sa. Överhuvudtaget känns hela verktyget jobbigt... en stor del av min skepsis beror förmodligen på att jag inte vant mig vid det tillräckligt... men det är typiskt MS, att vräka på så mycket lullull i sitt försök att blidka alla att det blir bajs av det...Repeater problem
Står att: table saknar sluttag, även att tr inte kan nestas i form
<code>
<form id="Form1" method="post" runat="server">
<asp:Repeater id="Repeater1" runat="server">
<HeaderTemplate>
<table border="1"> 'FEL HÄR
<tr bgcolor="#ffcc99">
<th>
ID</th>
<th>
Författare</th>
</tr>
</HeaderTemplate>
<ItemTemplate>
<tr bgcolor="#ffcccc"> 'FEL HÄR
<td><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "au_id") %></td>
</tr>
</ItemTemplate>
<AlternatingItemTemplate>
<tr bgcolor="#ccff99"> 'FEL HÄR
</tr>
</AlternatingItemTemplate>
<FooterTemplate>
</table>
</FooterTemplate>
</asp:Repeater>
</form>
</code>Sv: Repeater problem
Men det är irriterande....
:-(Sv: Repeater problem
jag antar att det är så här att vs.net kollar på vilken nivå en tagg ligger på och inte vilken nivå en tag kommer att få när sida är renderad. Sen kan man ju diskutera om man tycker det är rätt i en utvecklingsmiljö eller inte. Men ur ett xml perpektiv så gör ju vs.net helt rätt i när den klagar på taggar som inte stängs. Jag vet inte om man istället för att lägga in tr-taggarna kan skriva ut taggarna istället, då får man ju inte detta problem...Sv: Repeater problem
Är det bara jag som tycker att Visual Studio.NET är tung jobbat vad gäller gränssnitt för ASP.NET applikationer?Sv: Repeater problem
Önskar att MS ngn gng kunde lära sig att göra kickass apps, slimmad snabba enkla utan krusiduller och utan en inlärningströskel på ett sekel. Samtidigt som de är gjorde med öppna gränssnitt, typ att de går att koppla samman med andra verktyg och att andra verktyg går att koppla ihop med dem... en utopi, erkännes men drömma kan man ju....