Använder följande kod på min asp.net sida (C#): Det har nog inget att göra med rättigheterna i iis, snarare i filsystemet. Kolla vilka rättigheter aspnet-kontot har i den mappen. Eller om du använder ett annat konto; kolla då dessa. Antagligen har du inte skrivrättigheter Tack för det snabba svaret! Ska kolla upp det (men jag tror att jag ska tilldelat skrivrättigheter till mappen). Men hur kommer det sig att jag kan spara med ett annat namn? Men att det inte går att spara över (med samma namn?) Kan det vara så att dokumentet är öppet p.g.a. Load? Du kan ju försöka att stänga filen och sedan göra en Save. Hm... Load öppnar filen, läser och stänger i samma. Kolla snarare räåttigheterna på filen, de kanske är skumma? Kanske har en liten ondskefull "Read only"-flagga på filen?Problem med XmlDocument Save()
1. XmlDocument xmlDoc = new XmlDocument();
2. xmlDoc.Load(Server.MapPath(Request.QueryString["kategori"] + ".xml"));
3. // Ännu mer kod
4. xmlDoc.Save(Server.MapPath(Request.QueryString["kategori"] + ".xml"));
Problemet är xmlDoc.Save (rad 4) inte fungerar. Jag får ett felmeddelande att åtkomst nekas. Däremot om jag byter filnamn så är fungerar det. Det är alltså inget med rättigheterna i IIS (har redan kollat detta).Sv: Problem med XmlDocument Save()
Sv: Problem med XmlDocument Save()
/mickeSv: Problem med XmlDocument Save()
Bara en tanke
/Martin