Ny på asp.net, håller på att försöka greppa "tänket" jag tycker att din aspx-sida skall hantera kommunikationen mellan dina kontroller. du måste på nåt sätt göra en postback (ladda om) för att få koden att exekveras. OK, det var ungefär så jag hade tänkt em frågan är lite just hur jag skickar värden/parametrar rent syntaxmässigt.[Noob] Skickar värden mellan ascxer (asp.net VB)
har en sida (aspx) med två tillhörande kontroller (1.ascx & 2.ascx)
I 1.ascx finns ett antal dropdowns och listboxar för att skicka in värden i en paramarray so ska skicka till en lagrad proc (SQL S 2000). via en db class.
Resultatet ska visas i grids (2 st) i 2.ascx.
MItt problem/undrar är hur skickar jag param arrayen till från 1.ascx till 2.ascx??
Måste jag ladda om sidan eller?
Beskriv gärna så utförligt som möjligt...=)
TPFSv: [Noob] Skickar värden mellan ascxer (asp.net VB)
Låt aspx-sidan hämta datat från 1.ascx och skicka det vidare till 2.ascx.
Du kan ju t.ex. lyssna på något event i din 1.ascx så att du vet när värdena har förändrats. Sv: [Noob] Skickar värden mellan ascxer (asp.net VB)
Om jag tex har en funktion i ascx1 som heter GatherParams() som samlat ihop värden i en array(). När detta är gjort vill jag skicka den arrayen till funktion GenerateReport() i ascx2.
Finns det nåt sätt att anropa typ ascx2.GenerateReport(arraY) från ascx eller ska hela sidan laddas om. om jag laddar om mha av exvis
Response.Redirect("reports.aspx?load=uscreportkpiresult.ascx") hur kan jag då samtidigt skicka med min parameterarray till GenereteReport som ska fyllar en grid med returdata från en lagrad proc som fått indatat via arrayen...=)
TackPåFörhand