rendrera sida/kontroll till en sträng/stream Menar du ett snapshot av den renderade HTML markup eller av WebFormen med server side syntax? jag vill skicka en snapshot av en sida via mail.Rendrera kontroll -> sträng
tjo.
jag har en sida som jag även vill kunna ta en snapshot av så jag kan attacha resultatet av sidan till ett mail.
finns det något bra sätt att göra det på eller måste man trixa som jag gör nu.
just nu så gör jag så att sidan som ska skicka mailet skapar en instans av kontrollen/sidan och rendrerar den till en egen htmltextwriter , sedan snor jag resultatet från den strömmen och attachar som body i ett mail.
dock fanns det lite begränsningar , om sidan innehåller vissa kontroller så klagar den på att det måste finnas en < form med runat=server .
finns det något bra sätt att bara forca kontrollen att rendrera sig till en ström utan att bry sig om det finns formtaggar eller så??
//RogerSv: Rendrera kontroll -> sträng
Sv: Rendrera kontroll -> sträng
tv rendrera kontrollen till en egen ström och attacha resultatet till ett mail så den som får mailet ser en kopia av hur sida såg ut just när mailet skickades.
som sagt jag har så det funkar fint men det var ju lite av en hacklösning ,tänkte om det fanns något snyggare sätt att ta en snapshot av en sida.