Hej Har du checkboxen "Register for COM Interop" ikryssad? Titta i projektegenskaperena under Configuration properties/Build. Hej HejProblem vid borttag av dll referens.
Jag har använt en dll i mitt .Net projekt. Interop.ActiveDs.dll för att vara exakt.
Nu vill jag inte längre använda denna. Jag har tagit bort referensen import ActiveDs
samt referensen till själva dll:en.
Men jag får fortfarande med Interop.ActiveDs.dll:en när jag kompilerar projektet.
Vet någon varför? Finns det någon mer reference någonstans som jag möjligtvis inte vet om?
Alltså gjort som sidan här:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sds/sds/using_com_interop_to_access_adsi.asp
Hälsningar
MarcusSv: Problem vid borttag av dll referens.
Sv: Problem vid borttag av dll referens.
I min windows projekt var denna checkbox inaktiv. Dvs utgråad. Men jag hade även ett class
projekt som inte hade denna kryssruta ikryssad. Men jag tog bort referensen mellan dessa
projekt och vips så kom längre inte ActiveDS.dll med vid kopileringen. Inte nu heller då
jag lagt tillbaka class projektet (vilket inte heller använder sig av ActiveDS).. skumt, men
det funkar nu...
Tack för hjälpen.
H.
MarcusSv: Problem vid borttag av dll referens.
I min windows projekt var denna checkbox inaktiv. Dvs utgråad. Men jag hade även ett class
projekt som inte hade denna kryssruta ikryssad. Men jag tog bort referensen mellan dessa
projekt och vips så kom längre inte ActiveDS.dll med vid kopileringen. Inte nu heller då
jag lagt tillbaka class projektet (vilket inte heller använder sig av ActiveDS).. skumt, men
det funkar nu...
Tack för hjälpen.
H.
Marcus