Jag får inte min asp.net sida att fungera när jag lägger upp den på Loopia. Du måste ändra i din Web.Config fil och sätta "CustomErrors" till Off. Precis som dom skriver ;) Jag har satt "CustomErrors" till Off men det är fortfarande samma fel. Hmm .. Om du har ändrat den till off och du fortfarande får ett fel som klagar på den saker så känns det som att det inte är din Web.Config som din applikation använder. Kan det vara så att din "folder" på webhotellet inte är konfigurerad som en applikation och använder en Web.Config som ligger längre ner i hierkin? Hej,, Självklart så måste man kompilera projektet. Jag hade bara lagt upp ett formulär med text i för att se om det fungerade utan att kompilera. hej. har samma problem som du hade..Problem att visa asp.net filer på webbhotell
Får detta fel:
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.
Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
Vad måste jag göra för att få sidan att visas?Sv: Problem att visa asp.net filer på webbhotell
Då får du iallfall se vad det är för fel på sidan ..Sv: Problem att visa asp.net filer på webbhotell
Vet ej vad jag ska göra.Sv: Problem att visa asp.net filer på webbhotell
Vad jag vet så tar asp.net den Web.Config filen som ligger i rooten i den applikation som körs. Så om du har en mapp som är satt som en applikation i IIS och sedan lägger ett annat asp.net projekt i den mappen utan att göra det till en applikation .. så används den web.config som ligger i din applikations root.Sv: Problem att visa asp.net filer på webbhotell
Jag kan bara säga att jag också har Loopia som webleverantör. Fungerar
utmärkt för mig. Bara kompilerat projektet och kopierat över filerna.
Har dessutom för mig att alla kunder på Loopia dvs Loopias alla webservrar
har stöd för dot Net.
/MarcusSv: Problem att visa asp.net filer på webbhotell
Ibland får man hjärnsläpp :-(Sv: Problem att visa asp.net filer på webbhotell
ska lägga upp min sida på loopia, men ja fattar inte hur ja ska göra.. skulle du vilja tala om hur du gjorde och vilka filer du la upp... tycker det här va så svårt *hjälp* ;)
tack på förhand