Liten förklaring vad jag gör och försöker åstadkomma: Sitter och försöka att skapa en inloggning på sidan med olika "behörighets grupper".. har skapat web.configen och lagt in nödvändig kod. själva login "rutan" ligger i en User Control som sedan infogas i ytterramen på min iframe sida. man kan logga in och "logga ut" rutan kommer upp(login/logut ligger som två olika paneler i samma fil). givetvis.. just nu ligger allt i en enda mapp på min lokala dator.. typ en default.aspx där allt runt omkring är, grafiska grund gränssnittet samt innehållet bytts bara ut. i mitten av sidan.web.config form authentication
Problem: är att när man loggat in verkar det som om övriga sida inte fattar detta utan när man klickar på en länk till en skyddad sida så kommer login rutan igen. loggar man in igen där så fungerar det korrekt. Logga ut går hur bra som helst (på "vanliga" stället.), Med andra ord. loggar man in utanför iframe fungerar d inte men loggar man in innanför fungerar d.. hur löser jag det?
hur löser jag detta ngt speciellt man måste göra när man använder sig av iframes? isf vad och hur?!?!Sv: web.config form authentication