Hej! Ska tillägga att jag även laddat tillbaka den ursprungliga databasfilen som jag backade upp, och jag får samma fel! Jag har flera gånger råkat ut för att VS.NET "cachar" gammal kod, att den inte kör den nya som jag skrivit. Phu, Hej!Behöver hjälp med felsvar
Har fått ett mycket märkligt fel på min applikation som jag hoppas få någon ledtråd till vad som kan vara fel.
Jag har samma applikation körandes på min localhost och hos mitt webhotell. Den har kört helt utan problem en längre tid. Jag använder en Accessdatabas och i går behövde jag uppdatera en post i data basen, och eftersom jag ännu inte hunnit bygga färdigt ett admingränssnitt till just den aktuella sidan så laddade jag ner databasen via ftp till min dator, tog en backupkopia på den och laddade upp den nyuupdaterade accessfilen igen till webhotellet. Det enda jag gjorde var att uppdatera ett stavfel i ett textfält i en tabell som visar nyheter.
När jag efter det kör just den specifika sidan som anropar min nyhetstabell ur databasen får jag följande felsvar nedan. Ska väl tillägga att jag inte uppdaterat några aspx eller codebehind filer, bara uppdaterat en post i databasen och felet uppstår.
Vore otroligt glad om någon förstår vad som egentligen står i Stack Tracen. Jag förstår inte vad felet är.
Vill här tillägga att jag också laddat tillbaka den ursprungliga accessfilen, men felet kvarstår!
Server Error in ''''/'''' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
No value given for one or more required parameters.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: No value given for one or more required parameters.
Source Error:
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Stack Trace:
[OleDbException (0x80040e10): No value given for one or more required parameters.]
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextErrorHandling(Int32 hr) +41
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult) +174
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult) +92
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult) +65
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method) +112
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +69
System.Data.OleDb.OleDbCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +5
System.Data.Common.DbDataAdapter.FillFromCommand(Object data, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +304
System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +77
System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet) +38
jhc.News.archive.SideMenu()
jhc.News.archive.Page_Load(Object sender, EventArgs e)
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +731
--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.573; ASP.NET Version:1.1.4322.573 Sv: Behöver hjälp med felsvar
Sv: Behöver hjälp med felsvar
Prova radera din byggda dll, bygg om den, stäng ner ASPNET-processen, stäng ner VS.NET, börja om! Kan t.o.m. vara så att du behöver starta om datorn också...
Hoppas det hjälper.Sv: Behöver hjälp med felsvar
Skulle du möjligen kunna visa en kod som ekeveras i området som du får felet? Enligt felet så verkar det som att du använder ett parametrizerat SQL kommando men missar att fylla i ett av värdena.
//AndreasSv: Behöver hjälp med felsvar
Tack båda för att ni tog er tid att titta på detta. Det har dock löst sig, och som i de flesta fall var det den mänskliga faktorn, dvs jag själv som ställt till det. ;-)
För några dagar sedan gjorde jag en annan ändring på siten och laddade då upp en ny dll fil, som inte riktigt matchade min version av accessfilen på produktionsservern såg jag nu. I min utvecklingsmiljö hade jag tidigare testat en ändring som anropade en ny kolumn inte fanns med i databasen på produktionsservern. M.a.o hade blandat ihop mina databasfiler. Ibland rör man till det i onödan för sig...