nån som vet hur man öppnar en popup via en knapp i ett datagrid? har använt en server.Transfer, men den öppnar i samma fönster. Vill ta bort adressfält osv i popupen också Isf måste du ändra <b>OnClick</b> för den knappen och skriva ett javascript som ropar på <b>Window.Open</b> ... Det funkar inte så bra, får System.NullReferenceException: Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt. Får felet <System.NullReferenceException: Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt.> Får felet <System NullReferenceException: Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt.> Ok, har du bytt det som står i DataBinder.Eval mot ngt som mappar mot din datakälla? Ja, det är formateringskod. Den klipper in informationen i kolumnen på platsen där du har {0}. Antligen har jag fått det att fungera. Var tvungen att ändra lite hur man anropar javascriptet. popup
Sv: popup
Det gör du enklast genom att konvertera kolumnen till en <b>TemplateColumn</b> och manuellt lägga till funktionalitet.
I exemplet nedan så förutsätter jag att det finns en javascript funktion som heter <b>MyJsOpenWindow</b> vilken tar emot en inparameter med ett ID värde som sedan nyttjas för att öppna det nya fönstret:
***update***
js:
<script lang="javascrip">
function MyJsOpenWindow(ID)
{
var wnd = window.open("/show.asxp?id=" + ID, "Show web", "width=400, height=300, location=no, menubar=no, status=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=no");
wnd.focus();
}
</script>
<Columns>
<asp:TemplateColumn>
<ItemTemplate>
<input value="open" type="button" id="showPopup" onclick='<%# DataBinder.Eval(DataItem, "ID", "javascript: MyJsOpenWindow({0})) %>' >
</ItemTemplate>
</asp:TemplateColumn>
</Columns>
Det är väldigt konstigt fel du får, jag kan inte förstå vad som ställer till det, den där koden borde fungera som den skall.Sv: popup
Nu har jag ett annat problem. Ska länka min shoppingcart button som ligger på samma ställe som min info button. Problemet är att shoppingcarten ska ligga på en annan sida, där allt ska uppdateras i en Iframe.
Några förslag?