vad kan detta felmeddelande bero på? Försöker du använda .. för att gå utanför webbroten? Vad använder du adressen till? Ifall du försöker skapa en logisk adress utanför webbroten så går inte det, eftersom filerna där inte går att komma åt via webben. Annars kan det vara en inställning i IIS som gör att du inte kan komma åt filer utanför webbroten. alltså om vi säger så här... har en mapp som heter test i mappen ligger d olika filerna... test ligger på skrivbordet exmepvia. På min dator här hemma fungerar det utmärkt att kör via webmatrix, men när jag kör dem på annan dator så fungerar det ej utan felmeddelandet kommer upp...Med webmatrix e man ju inte beroende av iis och kan lägga filerna var som helst! Det låter som din filstruktur är lite korrupt. Hur lägger du upp dem i IIS på måldatorn? iis finns inte alls på den andra datorn! När man har webmatrix så behöver man ju inte iis... WebMatrix gör en egen webbrot. Samma gäller för den som för IIS webbrot, du kan inte gå utanför den, för då går inte filerna att nå via webben. spelar ingen roll vilken fil jag försöker nå.. har ex text.aspx som ligger direkt i mappen test.. där servern körs.. Vi snackades ju vid i chatten och jag är övertygad om att hon du gett programmet till inte placerar filerna korrekt i förhållande till wwwroot eller hur du har lagt upp det. Du kanske har en underkatalog till wwwwroot och tar dom filerna där, då måste hon göra på samma sätt.felmeddelande på annan dator
"System.Web.HttpException: Cannot use a leading .. to exit above the top directory."
när jag kör en aspx fil med en UC på denna datorn fungerar det utmärk, men om jag kör filen på en annan dator fungerar det inte..
På denna datorn finns winxp pro samt iis, .net framfork v 1.0, VS.net samt webmatrix finns.
på den andra finns winxp pro, .net framevork v. 1.1, webmatrix finns.
på Denna datorn testar jag att köra via både webmatrix och VS fungerar utmärkt på båda..Sv: felmeddelande på annan dator
Sv: felmeddelande på annan dator
filerna ligger hur som helst bara i en och samma mappSv: felmeddelande på annan dator
Vad är det för fil du försöker nå?Sv: felmeddelande på annan dator