Jag har upptäckt att en asp:Panel ger olika html-kod i InternetExplorer och Netscape (provar nu 7.1) Hej, Hej, Oj tusan,Panel i Netscape
I Internet Explorer blir en panel följande taggar: <div> -innehåll- </div>
I Netscape blir en panel följande taggar: <table><tr><td> -innehåll- </td></tr></table>
Orsaken till att det blir detta är förmodligen att Netscape inte klarar <div>-taggar i alla sammanhang.
Problemet är att <table>-taggarna i Netscape ställer till det i min webdesign! Har några andra drabbats av detta problem och hittat en bra lösning?
/HerbjörnSv: Panel i Netscape
Detta är ett ganska känt problem med Panel kontrollen och vad jag vet så finns det inte någon "enkel" lösning på det hela. Du kan antingen ärva från kontrollen och överlagra Render metoden eller prova sätta
Page.ClientTarget egenskapen så att den alltid skapar IE kod även om det är en annan webläsare (inte säker på om det kommer funka korrekt här men du kan juh prova).
//AndreasSv: Panel i Netscape
Jag hittade själv lösningen på problemet.
Problemet är att iis inte känner igen nyare Netscape (och vissa andra browsrar) som sk uplevel-browsrar.
En firma som heter CyScape skall tydligen se till att en fil finns tillgänglig som gör att dessa nyare browsrar känns igen och får korrekt html. Missnöjet med CyScape (och Microsoft för att dom fölitar sig på CyScape) är dock stort. Filen har inte uppdaterats på mycket länge. Därför har några begåvade utveklare gjort en egen uppdatering av denna informationen som kan placeras browserCaps-taggar i web.config, även om machine.config är att föredra. Länken nedan leder till den bästa lösningen jag kunde hitta.
http://slingfive.com/pages/code/browserCaps/
Puuuh!
Skönt att det fanns en enkel lösning!
/HerbjörnSv: Panel i Netscape
Såg inte att du hade skrivit att du testade 7.1 .. mitt var givetvis till äldre NS som inte byggde på den nya motorn som klarar bättre HTML =)
//Andreas