jag har en checkbox Problemet är att ditt javascript placerat före koden som tvingar fram en postback Oki jag lyckades komma runt det med ett litet "hack" som definitivt inte lämpar sig för större lösningar men om du lägger inMessagebox på checkbox
<code>
private void CheckBox2_CheckedChanged(object sender, System.EventArgs e)
{
//kod som jag vill köra om de har klickat ja på en messagebox
}
</code>
jag tänkte man kunde göra såhär i Page_Load, men om man klickar ja då så ändras värdet i checkboxen men koden körs inte förrän sidan autopostas nästa gång.
<code>
CheckBox2.Attributes.Add("onclick", "return confirm('Vill du sätt detta som ditt primära dokument');");
</code>
Hur ska jag lösa detta?Sv: Messagebox på checkbox
<code>
onclick="return confirm('Vill du sätt detta som ditt primära dokument');__doPostBack('CheckBox1','')"
</code>
Testade lite och jag kunde inte få den att byta ordning på dem (oavsett när i kontrollens livscykel jag klämde in attributet) .. Vad som händer är att "return" delen i scriptet hindrar resten från att köras.
Skall undersöka saken lite mer senare ikväll.
//AndreasSv: Messagebox på checkbox
<code>
if( confirm('Are you Sure?') ) { __doPostBack('CheckBox1',''); }
</code>
i din onclick OCH (detta är viktigt) inte har AutoPostBack satt till true på din kontroll. Du måste även se till att minst ett element (eller på något annat sätt) ser till att __doPostPack funktionen stoppas in i din webbsida annars får du ett javascript fel.
//Andreas