Någon som vet hur man kan använda <COLGROUP>, <THEAD> och <TBODY> i ett System.web.UI.webcontrols.table? Dessa finns inte som attribut till Webcontrols.Table. Jovisst finns dom men de är taggar, inte attribut. Hmm... Jag undrar om dessa går att använda på det sätt som man annars använder t.ex. tbody. I HTML kan man t.ex. mellan tabellrader ange taggen <TBODY> för att gruppera ihop rader. För att använda TableRowCollection till detta, måste man i så fall i Table-objektet kunna lägga till flera TableRowCollections än den vanliga som man kommer åt via Table.Rows. Per,Använda colgroup, thead och tbody i table
Jag har själv inte hittat några metoder eller egenskaper för detta.
Anledningen till att jag vill använda dessa attribut är att man kan få snygga linjer kring olika sektioner i tabeller genom att (i html):
1. Definiera upp kolumngrupperingar med <colgroup>
2. Definiera upp tabellhuvud och olika sektioner i tabellkroppen mha <thead> och <tbody>
3. Sätta attributet rules="groups" på tabellen
Hur åstadkommer man detta då man dynamiskt skapar tabeller i asp.net?Sv: Använda colgroup, thead och tbody i table
Sv: Använda colgroup, thead och tbody i table
När du skall lägga till dessa kontroller dynamiskt så heter de dock annorlunda. Då har du TableCellCollection, TableHeaderCell, TableRowCollection m.m.
/pD
www.pdc.se
www.pdc.se/blog
www.patrik-dahlen.nuSv: Använda colgroup, thead och tbody i table
/PKSv: Använda colgroup, thead och tbody i table
Löste ditt problem sig eller behöver du mer hjälp? Om du är klar med detta problemet så markera inlägget som antingen löst (om du hittat en lösning - skriva gärna vad den var så andra kan ta del av både fråga och svar) eller stängd (om du inte hittat en lösning men problemet inte är aktuellt längre).
Om du inte löst problemet och vill ha mer hjälp så skriv ett inlägg som beskriver var du står idag med problemet (vad du har provat etc) så skall vi se om vi inte kan hitta en lösning.
//Andreas