Hej, jag försöker använda en msgbox men får detta felmeddelande: Tonnie, Det går inte att använda en vanlig MsgBox på webbsidor. Man måste ta en omväg via JavaScript.msgbox-problem
System.InvalidOperationException: Det är inte tillåtet att visa en spärrande dialogruta eller ett formulär när tillämpningsprogrammet inte körs i UserInteractive-läge. Ange ServiceNotification- eller DefaultDesktopOnly-stilen till att visa ett meddelande från en tjänsttillämpning.
Jag misstänker att jag behöver skriva nåt skript för att visa upp rutan hos klienten, men är osäker på
hur att gå till väga och vad att göra.Sv: msgbox-problem
Visa gärna lite kod. Det är väl iaf inte så att du försöker använda en MessageBox.Show(...) från en ASP.NET sida? Om detta är fallet så är det ditt problem.. det kan bara visa en dialogruta i windows och inte på en webbsida.
//AndreasSv: msgbox-problem
Lösningen jag använt går ut på att ha ett tomt script-block på html-sidan. Detta script-block fyller man med lämplig kod då en msgbox ska visas.
Tekniken finns bra beskriven under rubriken "Display web warning messages: technique 1" i följande artikel:
http://www.developer.com/net/asp/article.php/1594521
Lycka till!
/PK