Hej, Nu är jag itne helt säker på vad du menar; menar du att du har klistrat in en <body>-tagg i css-filen, eller att du har klistrat in en body{}-"tagg"? Nej, det behövs inte (förutom att man måste spara sin stylesheet. Sorry, kanske är otydlig. Ojdå, någon annan hann svara samma sak som jag under tiden som jag skrev...Stylesheet går ej ändra
Har en Styles.css fil i VS.NET projektet. När jag klistrade in en egen body tagg som jag haft i en annan css-mall så funkar det inte, måste man "trycka på nån knapp" i VS nånstans för att den ska funka?
mvh /xaphodSv: Stylesheet går ej ändra
Om du menar det sistnämda; har du sett till att din hemsida har länkat css-filen korrekt? Det kan du göra/kontrollera genom att se till att du i <head>-taggen på hemsidan har något liknande:
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
(tror det var så, inte 100%, du märker när du skriver taggen hur det ska vara)
Sedan kan du kontrollera att det inte finns fler body{}-"taggar" i style.css-filen då de kan bråka med varandra. Du kan då överväga att ta bort någon utav dem (bra att inte har dubbelt), eller kolla vad det är som inte stämmer. T.ex. om du har satt font-storleken till 1em i översta, men 0.8em i nedersta så går webbläsaren i regel efter det nedersta värdet, i det här fallet 0.8emSv: Stylesheet går ej ändra
Däremot måste du inkludera följande i head-taggen i din html- eller aspx-sida:
<CODE>
<LINK href="Styles.css" type="text/css" rel="stylesheet">
</CODE>
I den fördefinierade Styles.css tror jag att det redan finns en BODY-tagg som man måste ta bort om man ska lägga in en egen.
/PKSv: Stylesheet går ej ändra
I solution'en i VS finns en fil som heter Styles.css, där har jag modifierat body{}- taggen. Men inget ändras ändå. Varför finns det en Styles.css där om den ändå inte påverkar projektfilerna?Sv: Stylesheet går ej ändra
Styles.css finns bara med som mall, så att man ska ha något att utgå ifrån. Vill man använda den måste man aktivt välja det (enligt tidigare inlägg).