Hej, >Å antar att vb.NET e det som rekommenderas Malmö högskola har en kolla in högskolan trollhättan/uddevalla www.htu.se. Dom erbjuder massor av kurser på distans. Har själv läst en hel del och kan säga att överlag så är dom bra. Ett flertal programmeringskurser har några labbar inne på skolan men annars kan du göra allt hemifrån. Har bla läst vb.net, vb på distans och endast tentat på studieorten. Funkade bra för mig. http://www.netuniversity.se är ett bra ställe att hitta distanskurser på div. högskolor. kan inte mer än hålla med... tyvärr är kursansvarige inte kompetent nog att ta hand om kursen... Ska själv läsa en sommarkurs i VB.Net, helt på distans, på Kristianstads högskola. Återstår att se om den är bra. Börjar nu 10 juni. Nästa kurs börjar 20 augusti tror jag. Endast kåravgift. webbprogrammering 10p halmstad högskola.. där kommer det att använda både c# och vb.net.. jag har läst den i år och då var den endast i vb.net.. tyckte att kursen var grym iaf.. dock lästa jag inte distanskursen Jag uppmanar alla som precis har pluggat att maila några rader vad dom tycker om ett visst universitet eller högskola / distans. Under utbildningar vore det roligt att samla upp detta för andra som skall till och studera och få lite tips från er som redan gått dessa. Tack på förhand. Hur är det med böcker?Distanskurs i .NET
Jag skulle vilja lära mig att utveckla i något .NET språk via en distanskurs.
Har för lite kunskap för att kunna veta vilket språk man ska börja med. Har hållit på en del med vanlig ASP. Å antar att vb.NET e det som rekommenderas. Kursen får inte kosta för mycket heller.....
Kursen bör åxo vara åt det praktiska hållet, å inte bara teori.
Är det någon som har ett tips eller erfarenhet om var en sådan kurs kan finnas?
Tackar!Sv: Distanskurs i .NET
Gå inte på den niten, c# har så pass mycket saker som inte vb.net har, och omställningen går ganska smärtfritt, tar några dagar bara. :)Sv: Distanskurs i .NET
vb.net (har förkunskaps krav på 4 akademiska poäng i programmering)
http://utbildning.mah.se/ut/FMPro?-db=krs.fp3&-Format=kurs.htm&-error=kursprogfel.htm&-lay=korrut&publiceras=1&ladokkod==DA7140&-max=1&-find
C#
http://utbildning.mah.se/ut/FMPro?-db=krs.fp3&-Format=kurs.htm&-error=kursprogfel.htm&-lay=korrut&publiceras=1&ladokkod==DA7190&-max=1&-find
Båda kostar ingenting...
*** EDIT *******
Såg att C# kursen inte var på distans men det kanske kommer...Sv: Distanskurs i .NET
Lycka till
//FreddeSv: Distanskurs i .NET
Du skulle dock ha sökt innan den 15 april. Nästa gång är oktober någon gång om jag inte har helt fel.
Ofta måste du betala en kåravgift på några hundra till kåren på den skolan du läser, men fortfarande billigt.
För övrigt rekommenderar jag inte direkt vb kursen på MAH. Pedagogiken och materialet man får är inte så jätte bra.Sv: Distanskurs i .NET
själv fick jag nästan underkänt på en uppgift för att handledaren inte förstod koden... han kunde helt enkelt inte vb.net själv ;-)
Nåja, men det är ju en kurs iallafall... och lite lär man sig välSv: Distanskurs i .NET
/LottaSv: Distanskurs i .NET
Sv: Distanskurs i .NET
Sv: Distanskurs i .NET
Har någon ett tips på böcker som "fungerar", som kan lära mig (nybörjare) att behärska t.ex C#.
Helst på svenska.
Tackar!