Har skrivit följande validering: Hasse, Problemet är att den vägrar att köra valideringen om jag sätter integer. Jag har ändå integer i db och deklarerat variabeln till integer. Löste det genom att skapa en textbox som jag satte till read only istället och som läste in värdet. Då fungerade det.Validering
<code>
<asp:CompareValidator id="cvAmount" runat="server" Font-Size="X-Small" Type="String" Operator="GreaterThan" display="Dynamic" ControlToValidate="txtMatar1" ValueToCompare='<%# sFormatstav1 %>'>
Nya värdet måste vara högre än den förra.
</asp:CompareValidator>
</code>
När jag sätter ValueToCompare till en siffra fungerar det, men när jag har som ovan (eftersom den ska jämföra ett värde som kan vara olika) så fungerar den inte. Någon som har ett förslag på hur man ska skriva?Sv: Validering
Om du funderar på det en minut. Vad händer om du kontrollerar två siffror; vad som händer är att fdu får något som skulle t.ex kunna vara <b>7 > 2</b> och det är inga konstigheter med det. Men vad händer när du sätter in ett t.ex ett textvärde? Då får du t.ex <b>Hasse > Andreas</b> vilket skulle ge dig ett fel eftersom <b>String</b> klassen inte har några <b>operator överlagringar</b> för större än (>) och mindre än (<) så du kan inte göra den typen av jämförelser.
Om man skulle vilja använda den typen av jämförlser mellan två stängar får man använda <b>CompareTo()</b> metoden på <b>String</b> klassen som returnerar ett heltal som beskriver relationen mellan dem.
//AndreasSv: Validering
Sv: Validering