Jag jobbar på en produktsida där jag i en datagrid visar upp de produkter som finns att köpa för den inloggade personen. All info hämtas från en access databas. Koden i datagriden ser ut så här Lite att leka med. Notera dock att det är snabbt skrivet så skulle det vara någon liten bugg så bjuder jag på det... :-)Dynamisk url i en datagrid
<Columns>
<asp:TemplateColumn>
<HeaderStyle Width="5px"></HeaderStyle>
<ItemStyle Wrap="False" Width="5px"></ItemStyle>
</asp:TemplateColumn>
<asp:TemplateColumn Visible="False">
<HeaderStyle Width="20px"></HeaderStyle>
<ItemTemplate>
<asp:TextBox ID="VaraAntal" Width="20" Runat="server"></asp:TextBox>
</ItemTemplate>
<asp:ButtonColumn Text="Välj" ButtonType="PushButton" CommandName="Select">
<ItemStyle Width="20px" VerticalAlign="Middle"></ItemStyle>
</asp:ButtonColumn>
<asp:TemplateColumn>
<HeaderStyle Width="5px"></HeaderStyle>
<ItemStyle Wrap="False" Width="5px"></ItemStyle>
<asp:TemplateColumn ItemStyle-CssClass='"undlank"' FooterStyle-HorizontalAlign="Left" FooterStyle-VerticalAlign="Middle">
<ItemTemplate>
<asp:HyperLink CssClass="undlank" runat="server" Target="_blank" Text='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "namn")%>'></asp:HyperLink>
</ItemTemplate>
<asp:BoundColumn DataField="pris" ReadOnly="True" DataFormatString="{0:C}">
<ItemStyle HorizontalAlign="Right" Width="80px" CssClass="undlank" VerticalAlign="Middle"></ItemStyle>
</asp:BoundColumn>
<asp:BoundColumn Visible="False" DataField="pris" ReadOnly="True"></asp:BoundColumn>
</Columns>
Vad jag dock vill göra är att i min <asp:Hyperlink> skapa en dynamisk navigateUrl som ska bestå av tre delar. Den första är namnet på foldern, vilket ligger i en Session.Item("LogNamn"). Sedan ska "/" läggas till och sist kommer filnamnet vilket finns i
<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "infofil") %>
Går det att fixa, och då hur?
/TonniSv: Dynamisk url i en datagrid
Function CreateMyLink(strLogNamn As String, strInfoFil As String)
Return strLogNamm & "/" & strInfoFil
End Function
<asp:HyperLink CssClass="undlank" runat="server" Target="_blank" Text='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "namn") %>' NavigateUrl='<%# CreateMyLink(Session.Item("LogNamn"),DataBinder.Eval(Container.DataItem, "infofil")) %>' />
/Janne