Hej! Har du byggt Usercontrollerna själv? Testa att ärva INamingContainger interfacet, denna skall ge dig Unika Idn till dina controller. Om inte ID hierarkin fungerar kan inte ASP .Net hitta din metod. Tack för ditt svar.ingen postback från imagebutton
Jag har en sida som innehåller två user controls. På sidan default.aspx finns en <form runat="server">-tagg som omsluter båda usercontrols.
I den ena usercontrolen finns ett antal textboxar och en imagebutton. Jag vill köra en sub för click-eventet för knappen och har gjort följade sub för detta:
<code>
Private Sub bestskicka_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.ImageClickEventArgs) Handles bestskicka.Click
'för att testa om det funkar
checklabel.Text = "hej"
End Sub
</code>
Så här har jag deklarerat knappen
<code>
<asp:ImageButton ID="bestskicka" Runat="server" ImageUrl="../bilder/sysimg/knapp_bestall_kat.gif" Width="91" Height="15" BorderWidth="0" AlternateText="Beställ katalog"></asp:ImageButton>
</code>
Problemet är att ingen postback sker när man klickar på knappen. Jag har också provat att använda en vanlig Button, men med samma resultat. Jag använder VS.NET 2002.
Vet någon vad jag har gjort för fel?Sv: ingen postback från imagebutton
Mvh JohanSv: ingen postback från imagebutton
Jag tror inte det är problemet eftersom metoder till andra event för knappen körs. Det sker helt enkelt ingen postback. Nu har jag också testat att lägga en knapp i default.aspx och lägga in ett onClick-event på denna med samma resultat så problemet verkar inte bero på att jag använder user controls.
/Maria