Är det möjligt att lägga till script i en datalist itemTemplate? Du kan använda Datalist's ItemDataBound-event för att åstadkomma detta. Har faktiskt testat, men fick det ej att fungera. Är ingen hejare på vb.net men tror deklarationen ska se ut: Nej, det ska vara DataList som Marcus har, inte DataGrid. Jag löste det så här. Vet ej om det är bästa sättet med det funkar för mig.lägga till javascript i datalist itemTemplate
Vill ändra bordercolor vid mouseover.Sv: lägga till javascript i datalist itemTemplate
Det finns ganska mycket info om detta, går nog att söka sig fram, om du kör fast får du säga till!Sv: lägga till javascript i datalist itemTemplate
denna kod för bgcolor.
Sub dlst_OnItemDataBind(ByVal Sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataListItemEventArgs)
e.Item.Attributes.Add("onmouseover", "this.style.backgroundColor='#ffcc66'")
e.Item.Attributes.Add("onmouseout", "this.style.backgroundColor='#9999CC'")
End Sub
Inget felmed. visas och inget händer.Sv: lägga till javascript i datalist itemTemplate
Sub dlst_OnItemDataBind(ByVal Sender As Object, ByVal e As DataGridItemEventArgs) Handles dlst.ItemDataBoundSv: lägga till javascript i datalist itemTemplate
Handles dlst.ItemDataBound använder man om man inte satt OnItemDataBound i DataList taggen. Så båda sätten fungerar.
Däremot så är frågan, exakt vad är det du ska ändra bordercolor på? Nu försöker du sätta ett javascript på själva Item. Men det är väl en kontroll i din DataList du ska ändra färg på?
Hur ser koden för din DataList ut och vad är det som ska ändra färg?Sv: lägga till javascript i datalist itemTemplate
Om jag fattar rätt så generar DataListen en HTML tabell.
Jag vill vid <td> mouseOver på denna tabell ändra border color för den <td> taggen.
<asp:DataList id="dlstPaging" runat="server"
OnItemDataBound="dlstPaging_OnItemDataBind"
ItemStyle-BorderWidth="1"
......
>
<ItemTemplate>
'MouseOver this.style.border-color
</ItemTemplate>
....Sv: lägga till javascript i datalist itemTemplate
<ItemTemplate>
<table width="135" bgcolor="white" height="100%" cellpadding="1" cellspacing="4">
<tr>
<td valign="middle" align="center" width="135" bgcolor="silver" onMouseOver="this.bgColor='#336699';this.style.cursor = 'hand';" onMouseOut="this.bgColor='silver'">
<table width="135" bgcolor="#f8f8f8" height="100%" cellpadding="1" cellspacing="0">
<tr>
<td width="135" height="100" bgcolor="f8f8f8">
">_0.jpg" border="0">
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</ItemTemplate>