Hej! Varför ens köra server.execute? Tycker du skall köra en user control istället. Det finns ingen anledning att köra server.execute. Om jag har en Tab med ca 20 flikar känns det som lite 'klumpigt' att ha en kontroll på Ska du köra sidan.aspx?page=sidan system? Isåfall har jag en rätt bra kod för det. I princip ja! typ så här (ifall du inte kodar i VB.net så är det ju bara att koda om till valt språk) Om du inte vill ha en control för varje flik, så undrar jag. är det bättre med aspx sidor för varje flik? Var det en sådan kod du sökte? Du har i princip rätt. Men som jag för närvarande har mycket begränsade kunskaper om ASP.NET och är mycket otålig ville jag bara ha fram en snabb lösning även om den inte är optimal. Enligt de kunskaper som jag har måste man kompilera om en kontroll efter varje gång man gjort en ändring innan man kan ändra den. Är inte heller van att jobba med html så för mig är det mycket enklare att placera ut kontroller på en sida än att skapa tabeller (för att få de placerad var jag vill) med kontroller i som jag gör om jag har en kontroll. Så allt vore perfekt om jag bara fick tag i kontrollerna som infogas. Men fick nu kunskapen att jag inte behöver ha alla kontroller inlästa samtidigt genom MickeÅ´s kod (Tack!). Så det blir kontroller trotts allt. Kom i håg att det ska vara User Controls du använder. Men det förstog du säkert redan. Tack! Hej, Det är cusom controller (server controls) som behöver komopileras om inte user controls.Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1Info.aspx")
Har infogar kontroller med Server.Execute("Tab1Info.aspx"). Använder denna
metod som det skall visas olika innehåll mitt på sidan beroende på vilken
tab man har klickat på. Men hur gör man för att komma åt texten i texboxarna
som finns på sidan genom denna metod?
MVH
/PeterSv: Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1Info.as
Mvh JohanSv: Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1Info.a
sidan för varje flik. Samtidigt som det är otroligt smiditg att ändra layout på någon av
flikarna som det bara är att ta fram sidan och ändra. En kontroll käns lite statisk nu
under utvecklingstiden när ändringar görs hela tiden. Så jag undrar varför inte?
MVH
PeterSv: Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1Info.
Sv: Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1Info
MVH
PeterSv: Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1Inf
<code>
Imports System.Web.UI
Imports System.Web.UI.WebControls
Public Class MinCodeBehind : Inherits Page
Protected WithEvents myPlaceHolder As Placeholder
Private Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
Dim myControl As Control
If Request.Querystring("page")<>"" Then
If System.IO.File.Exists(Server.MapPath("ab/" + Request.QueryString("page") + ".ascx")) Then
myControl = CType((LoadControl("ab/" + Request.QueryString("page") + ".ascx")), Control)
Else
myControl = CType((LoadControl("ab/support.ascx")), Control)
End If
Else
myControl=Ctype((LoadControl("ab/start.ascx")), Control)
End If
myPlaceHolder.Controls.Add(myControl)
End Sub
End Class
</code>Sv: Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1Info.
Nej det är inte klumpigt. Tro mig. Hur har du byggt flikarna? Antar att du med flikar menar typ mappflikar så som pelle har här ovan? Gör då en control med flikar, kommplar event på varje flick och sedan talar du om vilken kontroll du skall läsa in.
Mvh JohanSv: Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1I
Sv: Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1Info
MVH
PeterSv: Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1Inf
// MickeSv: Hur kommer man åt en kontroll som infogats genom Server.Execute("Tab1In
Fick klart för mig vad man skall använda PlaceHolder-kontrollen till! Kör på den lösningen!
MVh
Jag rekomenderar att du läser lite om dem, för de är väldigt effektiva i många lägen. Och de togs fram för att göra flexibla lösningar, ex en sådan lösning du är ute efter. Dock tar det kanske lite längre tid att slänga ihop det (om man inte har kunskaperna) men de ger minskad arbetstid i långa loppet då du enkelt kan återanvända många av dem. (beror ju på hur flexibla du gör dem.)
Mvh Johan