Ok, är väldigt ny på det här med ASP.net. Antingen måste du sätta onclick="funktionen" i knappen eller så sätter du Handles minknapp.onclick efter eventfunktionen. knappen: Varför inte köra med <asp:Button id="submit1" runat="server" Text="Submit" /> Det kan nog vara rätt väg att gå. Fungerar fortfarande inte, har kanske nått med att göra att jag läser in sidan från en databas. Men den triggar page_load iaf vid klick. Andreas, Att den triggar Page_Load beror förmodligen på att du inte lagt in en Jag har bestämt mig för att försöka gå en annan väg, så jag inte behöver läsa in från databasen. knapp som ej fungerar
Jag skapar en sida, genom att läsa in koden för den från en databas. Så långt fungerar allt bra.
Men jag har gjort knappen på sidan till runat=server, men när jag kör sidan så går den aldrig in på koden för serverclick. Skall det till någon speciel kod för att det ska funka.
I codbehind sidan använder jag VB.netSv: knapp som ej fungerar
Hur ser din kod ut?
Vill gärna se:
1. Koden för knappen i aspx sidan
2. Koden för eventfunktionen i code-behind.Sv: knapp som ej fungerar
<input type="submit" value="Submit" name="Submit" id="Submit1" runat="server">
codebehind:
<Code>
Private Sub Submit1_ServerClick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
if text1.value= 1 then
un.text= "you did it"
end if
end sub
</code>Sv: knapp som ej fungerar
Sv: knapp som ej fungerar
Får det fortfarande inte att fungera och nu visar den inte ens knappen.Sv: knapp som ej fungerar
Andreas,
Du är <i>väldigt</i> närma. Det du måste göra är att säga till din <b>Sub</b> att den skall hantera <b>Click</b> händelsen för din knapp. Detta gör du med hjälp av <b>Handles</b> nyckelordet enligt nedanstående kod.
Private Sub Submit1_ServerClick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Submit1.Click
If text1.value= 1 Then
un.text= "you did it"
End If
End Sub
Hoppas detta hjälper!
Nu är det nog läge för att visa lite mer kod så vi kan se vad du gör och vad det är som är fel =)Sv: knapp som ej fungerar
<code>
If Not IsPostBack Then
</code>
i din Page_Load event.
Om man inte har den frågan så kommer den att köra Page_Load koden vid alla Postbacks.Sv: knapp som ej fungerar
För det vet jag funkar, eftersom jag använt det på en annan sida.
Jag är mycket tacksam för den hjälp jag fått.