Jag ska bygga en webapplikation där användare ska gå in och fylla i formulär med diverse uppgifter. Dessa uppgifter ska sedan skickas ner i en databas och sedan ska användaren skriva ut dom för att sedan skriva under och skicka med snigelpost till företaget. Jag tror att pdf kan vara det bästa alternativet, dock måste ju användaren ha Acrobat Reader installerad, vilket måste kontrolleras... Om användarna kör Office 2000 eller senare skulle du kunna fixa en rapport till Excel via Office-XML.. som du dunkar ut till webbklienten som en attachad fil med filnamn *.xls. Funkar kanon. Utskrifter
Det är så dom vill ha det löst.
Jag har lite funderingar på hur jag ska hantera utskrifterna. Eftersom det är ett avtal dom ska skriva ut/under så måste det se snyggt ut. Visst kan jag skapa en vanlig aspx sida och skriva ut den men bli det bra på alla skrivare? Jag har funderat på att skapa en pdf som dom får skriva ut. Vad tror ni om det?
Har hittat den här: http://report.sourceforge.net/ någon som vet ett bättre sätt?Sv: Utskrifter
användaren kanske även måste få chans att komma åt kontraktet på nätet igen efter registreringen för att kunna skriva ut om något sket sig gången före...
Mvh,
ThomasSv: Utskrifter
Testa att spara från Excel i XML-format så ser du hur det ska se ut.
I Office 2003 kommer alla Office program ha XML stöd :)
Ola