Har ett asp.net projekt som jag utvecklat lokalt. Vad är det som orsakar felet? det är en databas, funkar bra lokalt. Låter som du inte markerat att databasen skall ha skrivåtkomst för användaren aspnet. Testa att ändra det först. Kan du köra select men inte update, insert eller delete är det definitivt det som är felet.problem med flytt av asp.net projekt.
Har nu lagt upp detta på mitt webbhotell men får en del fel.
Bland annat detta.
Could not delete from specified tables.
Stacktrace visar sökvägar till min lokala maskin.
Allt är kompilerat på min maskin och sedan flyttat till webbhotellet, måste detta kompileras om där?
Hur går jag tillväga?
Använder VS.NET.
Sv: problem med flytt av asp.net projekt.
Delete from specified tables. Är det databastabeller eller datatables i koden?
Om det är databastabell, har du kopierat över hela databasen?
Om du har sökvägar till din lokala maskin i felmeddelandet så har du någonstans hårdkodat dina lokala sökvägar och då får du gå in och ändra det.Sv: problem med flytt av asp.net projekt.
sökvägarna dyker upp i stacktrace
använder inga hårdkodade sökvägar, endast denna:
Dim sConString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("DB\dev_db.mdb")
Source Error:
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Stack Trace:
[OleDbException (0x80004005): Could not delete from specified tables.]
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextErrorHandling(Int32 hr) +41
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult) +174
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult) +92
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult) +65
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method) +112
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteNonQuery() +66
xxxx.database.ExecuteNonQuery(String SQL) in C:\Inetpub\wwwroot\dev
Sv: problem med flytt av asp.net projekt.