Jag kanske går fel men det verkar inte funka på om man har .htm sidor i de "skyddade" mapparna? Kan inte HttpHandlers, men då känns det ju lika bra att göra en session baserad check som i klassisk ASP. Gå in till IIS och mappa upp så att aspnet även processar .html sidor. Vid mappningsförsök i IIS får jag upp en dialogruta: xaphod,Forms authentication bara på aspx-sidor eller?
/xaphodSv: Forms authentication bara på aspx-sidor eller?
Sv: Forms authentication bara på aspx-sidor eller?
I nästa version av .Net och i Longhorn så kommer FormsAuthentication inte tillåta andra att komma åt .html sidor eller bilder etc.
/Fredrik Normén NSQUARED2
http://normen.mine.nu/myblogSv: Forms authentication bara på aspx-sidor eller?
Ange eget namn och värdepar som servern kommer att lägga till i HTTP-huvudena för alla svar på begäranden.
Eget rubriknamn:??
Eget rubrikvärde:??
Vad ska jag skriva där?
Tack på förhand /xaphodSv: Forms authentication bara på aspx-sidor eller?
Gå in til inställningarna för IIS (obs. detta kommer bli beskrivet utifrån ett engelskt operativsystem). Högerklicka på din webplats och välj <p>Properties</b>. Under fliken <b>Virtual Directory</b> trycker du på knappen <b>Configuration</b>. Väl där får du upp en flik som heter <b>App Mappings</b> som innehåller en lista över filändelser och vad som skall exekvera dem. Titta hur t.ex <b>.aspx</b> är ifyllt (genom att dubbelklicka på det) och modifiera den <b>.htm</b> och <b>.html</b> så de pekar till samma dll som asp.net filändelsen, samt ställ in de andra attributen (kan ställa in samma där med).