Hejsan. Dinnan, Det var ju trist. Finns det inget sätt att kringgå detta? Du kan ju alltid ta och skriva en helt egen dropdown ;) Skulle faktiskt behövas en sådan helt i html/javascript som fungerade i alla webbläsaren pga. att t.ex. ie låter windows rita rutan och det medför att det aldrig går att lägga något framför... :/Tooltip på en dropdownlist och listbox i ASP.NET
Jag har problem med att visa tooltip på dropdownlister i asp.net. Jag använder "title" attributet och detta fungerar lysande på textboxar, knappar och "disablade" dropdownlister. Men när dropdownlisten är aktiv visas inte tooltip texten. Det fungerar heller inte på listboxar.
Jag har provat att skriva title-attributet dels i html-koden och dels genom att i code-behind köra attributes.add("title","Tooltip att visa") men inget vill fungera.
Webbläsaren ifråga är IE 6.0
Finns det någon som har någon lösning på detta.Sv: Tooltip på en dropdownlist och listbox i ASP.NET
Vare sig <b>select</b> eller <b>option</b> elementen har stöd för <b>title</b> attributet, så det är inget du gör fel.Sv: Tooltip på en dropdownlist och listbox i ASP.NET
Vore ju väldigt mycket snyggare om man kunde få det att fungera på alla komponenter och inte bara några. Vill helst undvika att göra en egen tooltip-funktion.Sv: Tooltip på en dropdownlist och listbox i ASP.NET