Hej Testa att ge den alla behörighet av alla användare så kanske det kommer funka Hur gör man det i WinXP? Gör som jag sa, jag har själv XP. Problemet är att du har Simple File Share inställd. Tack! När du ställer in säkerheten på mappen måste du även gå in på avancerat och klicka ur så att mappen inte ärver av sin föräldermapp.Ändra datbasbehörighet
Försöker koppla till en Access databas som är inlagt i en VisualStudio solution men får det här felmeddelandet, vet nån hur man ändrar behörighet?
Det går inte att öppna filen 'C:\Inetpub\wwwroot\Traningsdagbok\traningsdagbok_db\träningsdagbok.mdb'. Den är antingen låst av annan användare eller måste du ha behörighet att läsa den. Sv: Ändra datbasbehörighet
Högerklicka på den databasen > Säkerhet > Alla > Kryssa i Fullständig Behörighet
// MickeSv: Ändra datbasbehörighet
Har provat högerklicka på mappen, gå på Delning och Säkerhet > Allmänt > bocka bort Skrivskydd, men det funkar inte??Sv: Ändra datbasbehörighet
Du går alltså in på Egenskaper > Säkerhet > Alla > kryssa i Fullständig Behörighet
// MickeSv: Ändra datbasbehörighet
I Utforskaren gå in i menyn Tools/Folder Options/
Välj View-tabben
Längst ner har du User simple file sharing. Klicka ur den rutan.
Nu kan du ställa in säkerhet på mapparna.Sv: Ändra datbasbehörighet
Och på svenska heter det Använd förenklad fildelning... ;)
Jag lade till användaren ASPNET och tillsammans med IUSR_PCNAMNET fick de fulla rättigheter men icke. Nu ger jag upp VisualStudio för ett tag.
Tack igen! /xaphodSv: Ändra datbasbehörighet
Samt klicka i så att alla mappar och filer under mappen skall påverkas av ändringen.