Finns det någon möjlighet att komma runt detta då jag skrivit en sida i asp.net? Har två frames. En där jag skriver in en text och postar, och en som visar vad som postats (ungefär som en chat). Tänkte mig ha en automatisk uppdatering var femte sekund ungefär, men vill inte att den framen ska stå och blinka. Finns det något botemedel? En möjlighet är att använda JavaScript, jag har ej testat detta men jag har sett att vissa använder javascript och det verkar funka bra. Kan någon ge ett exempel på ett javascript som gör detta? Har ett javascript som uppdaterar min sida, men kommer inte undan "blinkningarna". -suckar- souljunk,Hur slipper jag blinket när sidan uppdateras?
Sv: Hur slipper jag blinket när sidan uppdateras?
// MickeSv: Hur slipper jag blinket när sidan uppdateras?
Sv: Hur slipper jag blinket när sidan uppdateras?
Vad göra...?Sv: Hur slipper jag blinket när sidan uppdateras?
du får nog beskriva lite mer hur du gör. Om du från Frame1 använder javascript för att uppdatera t.ex innehållet i en Div i Frame2 så kommer du inte att få något flicker/blinkande. Men om du där emot ändrar location/url, så sidan laddas om, så kan du inte bli av med det då detta är faktiskt när sidan töms och ritas om igen.