Jag får "Server Error in '/' Application." hos vår intrenet leverantör men allt fungerar fint hos oss. Har de samma ramverk som dig? Hmm, problemet är att jag inte har tillgång till vår internetsleverantörs servrar så jag kan tyvärr inte utföra några tester. De säger dock att de har netframework 1.1. Vad behöver de för att jag ska kunna köra mina webbapplikationer? Räcker det med netframework? Ja det räcker. Får du felat så fort du går mot applikationen? eller när du gör något i din applikation? läser du in någon fil vid start? får du något mer fel än bara server error??? Fredrik, Jag får det direkt. Just nu försöker jag bara med att skriva ut en label som säger Hello world. Det fungerar om jag bara har response.write("Hello") i filen. Fredrik,Server Error in '/' Application.
De har netframework installerat men vill absolut inte lägga in fronpageserverextensions.
Jag vet att det inte är så mycket information men är det någon som vet vad det kan vara för fel?Sv: Server Error in ''/'' Application.
Har du testat att köra aspnet_regiis -i ? Kan hända att visa saker får problem.
Ibland kan det vara så att man även kan behöva tömma temporära filer som spökar, dessa finner du
oxå under Framework mappen.
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.40607\Temporary ASP.NET Files
Byt ut versionen till den som ligger på datorn. Alla filer som ligger där i kan du radera utan problem.
Om det fortfarande inte fungerar, kolla vilka säkerhetsinställningar de har på ASP .Net användaren
för ramverkets mappar.
Mvh JohanSv: Server Error in ''''/'''' Application.
Sv: Server Error in ''''/'''' Application.
Mvh JohanSv: Server Error in ''''/'''' Application.
Prova att bara ladda upp en helt vanlig aspx fil som gör något i stil med <b>Respons.Write("Hello")</b> och kör den. Om du får ett fel på ett så enkel sida så vet du att problemet är deras och inte något skumt som händer med just din kod.
På Windows 2000 Server vet jag att det inte bara var att installera .NET och sen köra då det var något problem med att det kördes under fel konto, vilket gjorde att applikationer inte kunde köras. Finns en hel del om detta på MSDN supportens hemsida.Sv: Server Error in ''''/'''' Application.
Sv: Server Error in ''''/'''' Application.
Men så fort jag lägger till något i stil med <%@ Page language="C#" AutoEventWireup="false" Codebehind="login.aspx.cs" Inherits="extranet.WebForm1"%> så slutar det fungera och jag får felmeddelandet.Sv: Server Error in ''''/'''' Application.
Det låter definitivt som felet är hos webbhotellet.. kontakta dem och förklara hur det ligger till så hamnar bollen på deras bord.. är man betalande kund så är man =)