Jag ska skriva om en applikation som är väldigt stor som ligger under source control. Hur gör jag för att "koppla loss" en solution från SourceSafe? Finns det något smidigt sätt att göra detta så att jag inte blir beroende av SourceSafe utan kan jobba ostört med projektet lokalt på min dator? Du kan koda och när du sparar får du ett meddelande där du väljer Overwrite. Det här är en asp.net solution. Vet inte om det blir någon skillnad när man vill ha det lokalt då... Kommer inte exakt ihåg felmeddelandet. Ska kolla upp detta! Dessutom funderar jag på HUR jag kopplar loss det från sourcesafe. Om jag kodar och sparar ligger ju projektet fortfarande under source control. Hur blir jag av med den? Hur ligger projektet? Gör ett jobb åt Sandvik AB. Dom har alla sina projekt under source control. Du ska nog prata med administratören på Sandvik först. Om projekten ligger under sourcecontrol så vill dom nog att det ska ligga kvar där. Problemet här är att alla är på semester. Lurigt att få tag på folk. Jaja... det löser sig nog. Tack för uppmärksammheten! Har löst detta problem nu. Den som vill kan göra följande:SourceSafe
Sv: SourceSafe
Det vill säga du sparar över din lokala kopia och vips har du den icke skrivskyddad längre.
När du ska ha in filen igen i source safe (gör det från Visual soruce safe och inte inifrån din solution) så får du först göra en riktig check out där du då väljer "Don't get local copy" i det fönster du får upp. Annars skriver du över dina egna nya ändringar med den filen som låg i source safe. Detta förutsatt att ingen annan hunnit ändra under tiden. Sen är det bara att checka in som vanligt.
Om någon annan har hunnit ändra kan du ju checka in och sen kolla med "Show differences" vilken kod du behöver kopiera in igen/ta bort.Sv: SourceSafe
Vem har lagt det under sourcecontrol?
Finns det någon anledning att det ligger där?
Du kan alltid kopiera hela mappen till din egen dator, ta bort alla .vss filer och skapa en ny solution på din egen dator.Sv: SourceSafe
>Du kan alltid kopiera hela mappen till din egen dator, ta bort alla .vss filer och skapa en ny solution på din egen dator.
Har testat detta men får problem med tusentals "...the project is no longer under source control..." varningar. Verkar ju undligt att man inte ska kunna "ta loss" ett projekt på ett smidigare sätt.Sv: SourceSafe
När det gäller source safe så beror det på hur det är inställt. Det finns lite olika sätt. Ett av dem innebär att varje projektdeltagare checkar ut hela projektet till sin egna dator och jobbar lokalt.Sv: SourceSafe
1. File -> Source Control -> Open From Source Control...
2. Lägg ditt projekt lokalt som vanligt.
3. File -> Source Control -> Change Source Control...
4. Välj Disconnect
5. Välj Unbind
6. Vips är source control borta!