Hej, Jag jobbar med ett projekt mot en 2003 server via internet, jag öppnar som vanligt projektet och jobbar med koden tillsammans med andra medarbetare på olika platser i sverige. Problemet ligger i att om jag kompilerar koden alltså "build" så kompileras den inte på servern utan jag måste gå in till servern via terminal server och kompilera den lokalt för att det skal fungera. Vad beror nu detta på och hur löser jag det? Jag har inte satt några speciella rättigheter på servern, och alla som jobbar är såklart administratorer. Ändrar du i codebehind så måste du kompilera om för att dll:erna skall uppdateras. Det är bara om du ändrar i dina aspx samt ascx-filer som programmet själv kompilerar om vid en läsning. Jag vet faktiskt inte om det går att göra på något annat sätt. Hej Pelle, jo jag förstår hur det fungerar med kompilering, men tanken med att använda serverextensions är ju att flera personer skall kunna jobba mot en server och kompilera koden. Det har fungerat tidigare i andra projekt, fast nu uppdateras inte dll:erna vid kompilering när man gör det "remotely", utan jag måste logga in på servern lokalt och kompilera för att de skall uppdateras. Jag vet ej vad som är fel eller vad som kräva för att lösa detta problem, om du har några ideer så är vore det jättebra. Eller så kanske kan man skriva till Microsoft om detta? För jag har inte hittat någon lösning någonstans på internet. FP har inte nåt med att göra att du jobbar remote, det är bara ett protokoll på hur du transporterar upp dina filer till servern, bland annat. Hej jo det är ju så att jag inte jobbar lokalt utan jobbar med filerna direkt på servern viaFrontPage Server Extensions i Visual Studio.NET 2003. DVS att vi öppnar projektet på servern och jobbar direkt med de filerna som ligger där. Så fort vi gör en förändring i någon av filerna så är de redan ändrade på servern eftersom de är de filerna vi jobbar med. Om två personer arbetar med samma fil och någon skulle ändra något som inte är uppdaterat säger VS ifrån att någon annan jobbar med just den filen och villken tid den senast uppdaterats. Problemet är när man försöker att kompilera projektet så uppdateras inte dll:erna, och jag undrar varför??? Det låter lite skumt eftersom ni jobbar mot filerna direkt. Kompileringen borde fungera, om FP Ext är korrekt installerade som jag ser det.Frontpage Server Extensions
Sv: Frontpage Server Extensions
Om du jobbar lokalt, så kompilerar du, sedan kan du via ftp, ladda upp alla filer till servern, sedan är det klart...
Om ni är fler som jobbar mot samma kod, hur hanterar ni förändringar? Använder ni Visual SourceSafe eller nåt annat version-hanteringssystem?
(Om jag nu förstått ditt problem korrekt)Sv: Frontpage Server Extensions
Däremot tycker jag det låter lite vanskligt att jobba direkt mot servern...
Kolla gärna denna artikel om VSS
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnbda/html/tdlg_rm.asp
Kollegan och jag kör enligt det med VSS och det funkar klockrent