Jag undrar var är bäst att disigna sin .aspx sida med i .net eller i dreamweaver ? Hej, Intressant :) Tänk även på att WYSIWYG-editorer kan lägga till kod alldeles själv. Du nämner i ditt första inlägg att .aspx sidor inte ser likadana ut när du öppnar dem i Dreamweaver. Det beror säkert på att Dreamweaver tolkar koden annorlunda. Så om du ska använda ett IDE, använd alltid samma annars kan du få sådana problem. Jo det stämmer, Dreamweaver satsar mer på lösningar till personen som sköter designen så om du är designer så tycker jag du kör vidare på det. Senaste versionen från Macromedia är mycket lovande. Kan man verkligen använda asp.net server-kontrolls (de som prefixas med asp: i koden) från dreamweaver ? Som jag sa, jag tycker VS.Net är outstanding när man vill koda enbart MS samt att verktyget är anpassat för den sorgliga kodaren som inte sover på nätterna :) joaahl, Japp... Såg i en annan diskution --->Design fråga.
jag håller på att prova att designa i dreamweaver.
sen undrar jag om det finns bra sätt att öppna redan skapade .aspx filer i dreamweaver för jag lyckas inte få samma utsende som jag hadde från början(skapade i .NET)
tacksam för svarSv: Design fråga.
Det är nog mer smaksak vilket IDE man tycker bäst om. Finns inget direkt svar på din fråga. Testa och se vilken det är som passar dig bäst, tänk även på att deras IDE kan skillja sig i presentationen av datan, jag vet att Vs .Net så nyttjar man IE som DOM och i Dreamveaver är jag lite osäker på hur de gör.
Mvh JohanSv: Design fråga.
jag hörde att det var mycket kraftfullare med dreamweaver där man kan ha flash inbygd oxå ;)
mvh
AniSv: Design fråga.
Min åsikt är självklart att göra det på det "svåra" sättet, för hand. Då kan man garanterat koda enligt standard och behöver inte oroa sig för extra taggar och lager på fel plats osv. ;)
För att snabba upp det så kan man dra in kontroller och annat i sitt IDE men sedan gå över till koden för att trixa till positionering och dylikt.Sv: Design fråga.
VS.Net fokuserar mycket mer på systemutvecklaren, fortfarande, och som ett sådant verktyg är den kanon då man kan göra nästan allt i systemprogrammering. MS har många ggr sagt att de låter partners bygga komponenter till VS.Net som gör att de kan få liknande funktionalitet, dock kostar dessa en slant ibland.
/Jocke
PS. Med tanke på WYSIWYG så kan det se totalt olika ut även i identiska verktyg, personlig smak i options vanligtvis. Ett helvete för projektteam som ofta byter medlemmar :) DS.Sv: Design fråga.
Sv: Design fråga.
I forumen så verkar det tendera till att det vanligaste i Macromediavärlden är att använda ett annat verktyg än Dreamweaver för att systemutveckla medan designen sköts i Dreamweaver vilket har mycket gott stöd för många nya UI tekniker, ex Flash osv
Fortfarande finns inte det enstaka verktyg som spänner från systemutvecklarens datamodellering till informationsarkitektens GUI design. Men grejen är den..... vem är Du på skalan? Vilket verktyg skall Du använda? Var går gränsen när man behöver ett annat verktyg... själv har jag alltid varit allätare och det har sina nackdelar, man blir aldrig nöjd med bara ett verktyg.
/JockeSv: Design fråga.
Oavsett vilket verktyg man använder så skall man utveckla ASP.NET webbapplikayioner så är det klart att det är intressant om man kan infoga serverkontrollerna från verktyget i fråga.Sv: Design fråga.
http://www.macromedia.com/devnet/mx/dreamweaver/articles/dotnet_usercontrol.html
http://www.macromedia.com/cfusion/search/index.cfm?loc=en_us&term=server+control+.NET&action=Search&area=
JockeSv: Design fråga.
www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=128581&forumid=8&sum=0
att det var problem med browser standarder.
Jag är inte för att koda fram sidan när det finns verktyg att göra det med men självklart är det bra :) ..
En fråga jag har kan man införa flash o fireworks vs.net ? isf hur? jag är lite nybörjare som ni kan förstå.
tacksam för svar