Hej, Oooo... kontrollen läser äntligen stylesheetet från föräldern!??! VS autoformatterar som default när du går mellan html och design läge. Det skall påpekas att detta inte alls är någon garanti att VS.NET (2002/2003) lämnar koden i fred när man växlar mellan HTML och design läge =) Från och med VS2005 har man garanterat att koden inte skall modifieras om man verkligen inte vill det. Verkar lovande. Jag känner att mina nerver inte klarar en version till som försöker få mig att bli långtidssjukskriven. *lol* Stylesheets för user controls
Jag känner att jag kommit till korta i en detalj som irriterar mig mycket.
Måste jag includera stilmallen i varje kontroll för att det skall visas ok? Jag letar efter en lösning som gör att jag kan använda min stilmall enbart på huvudsidan, alltså ett ställe, där alla kontroller sedan är inkluderade.
mvh
/JockeSv: Stylesheets för user controls
En annan sak:
Blir tokig på VS... Nu är all formattering väck igen... hur fasen skall man bevara den kod man lagt ner timmar på att få lättläslig och strukturerad. Nu har VS hållt sig lugn ett par veckor men nu har det hänt igen alltså... VS byter ut taggar med små bosktäver mot stora på ett par ställen samt skräpar ner värre än tidiga Frontpage. Skamligt. Jag minns att Homesite i alla fall varnar om att koden kommer att fucka upp och att man kunde ångra.
Bra förslag? ... Några irriterande inställningar som löser migränen?
JockeSv: Stylesheets för user controls
Gå in på
Tools/Options/
Välj Text Editor/ HTML/XML och klicka ur rutorna som har med autoformatting att göra.Sv: Stylesheets för user controls
Sv: Stylesheets för user controls
Det är så synd att verktyget döljer vissa menyer om jag inte ställer mig i Designläge för annars så kan man minimera strulet en aning. Klart kan man alla preferenses utantill och kan köra utan intellisense behöver man inte över till designläget så ofta. Under Frontpage98 tiden lärde jag mig att jag kunde talla om för verktyget att när jag var nöjd med en sektion kod så markerade jag det 'no no.. do not touch' och det funkade skapligt.
/J
PS Ska dubbelkolla options, har för mig att jag fick tipset av dig tidigare men upptäckte att den ändrar ändå. Ex. så tar den ibland bort citationstecken på ID-taggen fast du valt att den skall ha dessa. DS