Hej alla, Jag tror jag hittat lösningen? Nope, det där kräver att du har en vanlig odbc-kompatibel drivrutin för mysql. Bättre tycker jag är att du tar en titt på t.ex. sourceforge.net och letar efter mysql-drivrutiner för .net. Se till att hitta någon som inte behöver någon extra dll-fil. Hej Oskar, Varför kan du inte det? Bara att lägga till som referens och vips så är det klart ;)Odbc.dll
Jag undrar ifall ni vet någon lösning till mitt problem, jag vill använda Mysql till min asp.net sida.
Men problemet är att jag endast kan använda <script runat="server">-lösningen men vill gärna använda Code Behind.
Jag vill alltså använda <code>
CompilerOptions='/R:"C:\Program Files\Microsoft.NET\Odbc.Net\Microsoft.Data.Odbc.dll"'
</code> i min code behind, men hur?
/ mSv: Odbc.dll
Sulution Explorer > References > Add Reference...
Så nu är frågan, går det att ladda hem enbart odbc.dll och slippa ladda hem någon version av Mysql?Sv: Odbc.dll
Ta dig en annars en titt på följande: (har inte adressen, men måste gå att hitta på google) ByteFX mysql
Det är en användbar sak, 100% .net kod som du kan använda. Klockrent! :)Sv: Odbc.dll
Jag har sidan på ett webbhotell och använder Mysql där och vill gärna test köra lokalt på min dator mot deras mysql server. Tyvärr så kan jag inte använda några andra drivrutiner för Mysql =(
Men jag laddar nog hem Mysql så jag slipper krångel.
/mSv: Odbc.dll
I .net så är saker inte som förut; man måste inte registrera och hålla på. Det är därför du ska ha en drivis som inte kräver något externt, därav förslaget att använda ByteFX. Använder den själv dessutom utan några som helst problem :)