När jag skapar ett webprojekt mot en Windows 2003 Server, skapar en ASP.NET-sida och försöker kompilera den får jag felmeddelandet "Unable to debug. The debugger is not properly installed.". Någon som har en lösning till detta? Projektet skapar jag på en XP Prof-maskin som är ansluten till servern. Jag har lagt till ASP.NET-serverrollen (IIS och allt som ingår med det). Har även aktiverat ASP Debugging på servern. Lästa någonstans att man skulle lägga till rättigheter för ASPNET-kontot på något i stil med "Machine Debug" (comcnfg i "Kör") men jag har ingen sådan komponent på servern. Behövs något mer än standard installationen av IIS och ASP.NET för att kunna debugga mot den? Har FrontPage Server Extensions 2002 installerad på servern. Jeinhor, Jag antar att du kör VS.NET? Du måste installera Remote Debugging på servern. Kolla dina VS.NET installationsskivor och se vad det finns för serverkomponenter.Går ej att debugga
Sv: Går ej att debugga
Sv: Går ej att debugga
Detta kanske kan hjälpa dig på vägen? http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=817.Sv: Går ej att debugga
Har du installerat serverkomponenterna, t.ex. Remote Debugging, från installationsskivorna?Sv: Går ej att debugga