Jag hålller på att göra en chat. Problemet som jag har klurat på ett tag nu är hur man kan uppdatera sidan, så att nya meddelanden visas? Har testat med en javascripttimer, men då får man frågan om man vill skicka ny information till servern ("Försök igen", "Avbryt" - ni vet vilken ruta). Har även testat att använda en timer i codebehind-filen, men den beter sig underligt. Det fungerar fint att köra den var 10:e sekund, och den kan göra en variabel större varje gång, men den kan varken göra Response.Write eller Response.Redirect. Funkar inte gamla hederliga meta taggen då...Timer och siduppdatering
Själva problemet är egentligen att jag vill uppdatera en sida utan att få frågan om jag vill skicka ny information, eller att jag inte kan använda Response.Write och Response.Redirect i ASP.NET-timern.
Har planer på att bygga chatten så att när någon skriver ett nytt meddelande lagras en flagga i ett Application()-värde, och att alla sedan kör en timer som går varje halvsekund eller liknande som kontrollerar om Application()-värdet innehåller en uppdateringsflagga. Om det gör det så ska sidan uppdateras. Ett problem med det blir då hur man ska rensa Application()-värdet när alla har uppfattat det?
Några idéer?Sv: Timer och siduppdatering
<code>
<meta http-equiv="refresh" content="10; url=minChatt.html" />
</code>