jag har kollat på msdn och på felra ställen utan att hitta vad som är fel. Jag har gjort en sida där man kan skicka E-post, men får bara detta felmeddelande när jag försöker skicka får servern. När jag skickar från min dator hemma går det fint. 1. Finns adressen info@MyDomain.se Magnus, Patrik, nej den finns inte. jag kopierar hela koden son den är nu. Använder jag den smtp server som webbhotelet har får jag följande felmeddelande: Nej, det jag menar med smtp på webbservern är en lokal smtp som de flesta webbhotell brukar köra. Du ska då köra Enligt mitt webbhotel (Loopia) ska jag använda smtp.imm.se. Jag har mailat tillbaka felmeddelandet jag får, det är nog bara att avvakta svar från dem och se hur det lyder. Jag får nämligen samma felmeddelande när jag använder Det var något på webbhotelet som inte stämde. Nu är allt löst, jag tackar återigen för mycket bra svar...Nu måste jag be om hjälp med E-post.
----->
The server rejected one or more recipient addresses. The server response was: 554 <info@iMyDomain.se>: Recipient address rejected: Access denied
<----
<b>OBS!!! MyDomain.se har jag ändrat när jag skriver i forumet.</b><p> Min kod ser ut så här:<br>
Private Sub btnSendMail_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSendMail.Click
Dim objMailMessage As MailMessage
objMailMessage = New MailMessage
objMailMessage.From = txtSender.Text
objMailMessage.To = "info@MyDomain.se"
objMailMessage.Subject = txtSubject.Text
objMailMessage.Body = txtMessage.Text
SmtpMail.SmtpServer = "smtprelay1.telia.com"
SmtpMail.Send(objMailMessage)
End Sub</p><p> Jag har även försökt med den SMTP-server som mitt webbhotel har, även där får jag felmeddelande....</p>Sv: Nu måste jag be om hjälp med E-post.
2. Tillåter de smtp-servrar du försöker skicka genom att man skickar mail utan att logga in först?
3. Finns det ingen smtp på den webbserver du kör sidan? I så fall använder du SmtpMail.SmtpServer = ""Sv: Nu måste jag be om hjälp med E-post.
Placera din VB.NET kod innanför < code vb >< /code > utan mellanslag (fast det ska vara mellan code och vb) så färgas din kod.Sv: Nu måste jag be om hjälp med E-post.
--->
The server rejected one or more recipient addresses. The server response was: 554 <info@imm.se>: Recipient address rejected: Access denied
<----
Här är min kod....
Private Sub btnSendMail_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSendMail.Click
Dim objMailMessage As MailMessage
objMailMessage = New MailMessage
objMailMessage.From = txtSender.Text
objMailMessage.To = "info@imm.se"
objMailMessage.Subject = txtSubject.Text
objMailMessage.Body = txtMessage.Text
SmtpMail.SmtpServer = "smtp.imm.se"
SmtpMail.Send(objMailMessage)
'objMailMessage = Nothing()
End Sub
Sv: Nu måste jag be om hjälp med E-post.
<code>
SmtpMail.SmtpServer = ""
</code>
Min gissning är nämligen att smtp.imm.se inte tillåter att du skickar mail utan att logga in eller gå genom ett existerande mailkonto.Sv: Nu måste jag be om hjälp med E-post.
SmtpMail.SmtpServer=""
Sv: Nu måste jag be om hjälp med E-post.