Hej, går det bara inte att läga in swf-filen i tabellen? Har nu lyckats med att visa min flash på asp sidan. Den här kontrollen är rätt bra, http://www.codeproject.com/aspnet/AspNetFlashMovieControl.asp. Tackar! Beror på hur "häftiga" dom ska vara. Det enklaste sättet är att göra två bilder, en vanlig och en som "lyser". Sedan lägga en onMouseOver och onMouseOut som byter mellan bilderna. Mouseover? Det görs inte i asp.net, eller asp. Det är Javascript. Tackar Patrik,Införa Flash i asp sidan
jag undrar om det finns bra artikel om hur man kan ha en flash banner i en asp sida, alltså en flash i en cell i en tabel i min asp.net sida ?
Eller nån som kan skriva hur man gör. tacksam för hjälpSv: Införa Flash i asp sidan
eller vill du ha flash player koll också?Sv: Införa Flash i asp sidan
men inget med flash player koll som kanske är bra att ha med oxå.
har du nått för mig angående det?Sv: Införa Flash i asp sidan
Då kapslar du in all funktionalitet för Flash-filer.Sv: Införa Flash i asp sidan
en annan sak bara.
hur gör man sånna häftiga knappar som typ lyser när man drar över det med musen?
som du förstår så är jag nybörjare.Sv: Införa Flash i asp sidan
Det andra sättet är att göra knapparna i Flash, men den biten kan jag tyvärr inte så mycket om. Men det finns mycket bra tutorials när det gäller Flash, t.ex. en hel del på Macromedias sajt.Sv: Införa Flash i asp sidan
Jag brukar använda följande:
<code>
<script language="javascript">
function imageSwap(img, url) {
objStr = 'document.' + img + '.src="' + url + '"'
eval(objStr)
}
</script>
<br>
<br>
</code>Sv: Införa Flash i asp sidan
jag misstänkte att det var javascript men vad visste jag nybörjare som jag är :)