Hej! Hej, Tack Johan!Erfarenheter av MS' UIP application block
Läser f.n. upp mig på Microsofts UIP application block 2.0.
På papperet verkar det utmärkt för mina ändamål (att designa om en ASP.NET/C# webbapp med utbyggbarhet i fokus, med långt gången separation av presentation och logik mha MVC-designmönstret).
Frågan är bara: var är haken? :-)
Jag är säker på att det finns en massa punkter där UIP-blocket har begränsningar. Skulle därför vara kanon med lite erfarenheter från folk som jobbat med UIP-blocket, helst version 2!
mvh
/JonasSv: Erfarenheter av MS' UIP application block
Haken? nja, de begränsingar som skulle kunna existera är de du själv byggt upp som inte är anpassade efter UIP Blocket. Om du väljer att använda blocket anpassar du ju din arkitektur efter det och då skall du inte ha några begränsningar. Det problem jag stötte på var mer att jag i min arkitektur inte kunde använda MS block utan var då tvungen att bygga om det. Detta för att jag dynamiskt ville ladda in kontroller i en liten webpart jag byggt på en och samma sida istället för att navigeras till nya sidor hela tiden.
Använd blocket om du anser att den fungerar med den arkitektur du satt upp, uppstår det några problem med blocket har du all rätt att modifiera och bygga till det som saknas, men jag tror inte du kommer behöva göra några ändringar om du följer dess arkitektur.
Mvh JohanSv: Erfarenheter av MS' UIP application block
Har efter lite kliande i huvudet bestämt mig för att skippa UIP blocket. Jag ska göra v 2 av en existerande app och har ett upplägg som måste vara kvar från v 1, som bygger på, japp, dynamiskt laddade kontroller. Kanske skulle det gå, men det känns inte klockrent och tiden är lite för knapp för meckande.
mvh
/Jonas