Vi på Microsoft kommer under hösten att ge er som utvecklare i Sverige möjligheten att träffas över ett gemensamt intresse. Därför kommer vi löpande anordna laborationer på det svenska kontoret i Stockholm som kommer att hålla på under en heldag blandat med lite presentation, installation, laboration, mat och dryck, diskussion och säkert en hel del nya kontakter och kunskaper. Johan, Bra förslag, låt oss ta en diskussion om det via mail! Är helt klart intresserad, men känns lite långt att åka till Stockholm när jag bor i Falkenberg. Väldigt bra initiativ från Microsoft! Det finns ett problem med att åka till andra orter och det är att då krävs det verkligen att deltagarna har egna datorer med sig, och enligt vad jag har förstått så är det inte alla som sitter på bärbara! Ja, det kan ju förstås vara ett problem. Men en mindre lokal med projektor kan fungera bra det med...så kan de som vill ha med egna datorer... Det finns lite information på http://www.microsoft.com/sverige/msdn/ men jag kan kort förklara min ambition med denna dag:Laboration i Web Services Enhancements den 25:e augusti!
Det första laborationstillfället är bokat till onsdagen den 25:e augusti från 09.00 till 17.00 vid Microsofts svenska kontor i Akalla utanför Stockholm. Det är gratis och vi bjuder på lunch och lite fika under dagen.
Vi kommer att laborera med Web Services Enhancements 2.0 vilket det är ett stort intresse runt om kring på marknaden för närvarande.
Du som deltagare kan antingen ta med din egna bärbara dator, eller använda en av de 12 stationära som finns på plats i lab-lokalen. Min förhoppning är också att alla deltagare ska kunna få materialet och laborationerna med sig när de går på kvällen, åtminstone de som har med sin egen dator.
Jag är väl medveten om att många av er som besöker Pellesoft inte har möjligheten att åka till Stockholm och jag ska undersöka möjligheterna att bredda detta ytterligare om intresse finns, men räkna inte med några stora framsteg där under hösten.
Om ni har förslag på andra ämnen som kan vara intressanta så hör av er.
Vill ni anmäla er, skicka ett mail till mig på: johanl@microsoft.com
Först till kvarn gäller, för det finns bara 20 platser varav 12 stationära datorer.
Mvh
Johan Lindfors
MicrosoftSv: Laboration i Web Services Enhancements den 25:e augusti!
Kan juh köra en session hemma hos mig med i Helsingborg.. kan nog få ihop 10-12 pers som är intresserade ;-)Sv: Laboration i Web Services Enhancements den 25:e augusti!
JSv: Laboration i Web Services Enhancements den 25:e augusti!
Helsingborg, Malmö eller Göteborg hade däremot funkat kanon!
Helt klart ett intressant ämne som jag vill fördjupa mig mer i!
/FredrikSv: Laboration i Web Services Enhancements den 25:e augusti!
Men ni skulle varit på fler platser runt om i sverige. I alla fall västkusten också. :)
Själv bor jag i Varberg så platser som Göteborg, Halmstad eller Malmö fungerar mycket bättre än Stockholm.Sv: Laboration i Web Services Enhancements den 25:e augusti!
Vi kommer att börja här i Stockholm, och jag hoppas, men kan inte lova att vi kommer att öka antalet platser i framtiden.
Mvh
Johan LindforsSv: Laboration i Web Services Enhancements den 25:e augusti!
Men men...kämpa på för att få något i södra Sverige med.
Finns det någon information om detta "seminarium" på er sajt? Sv: Laboration i Web Services Enhancements den 25:e augusti!
Jag kommer att dela ut DVD'er alternativt CD-skivor med testversioner av VPC som alla får installera, sedan använder vi en redan skapad image som innehåller Windows XP + Visual Studio.NET och laborerar med. Under tiden som deltagarna installerar (vilket kommer ta cirka 30 minuter) håller jag en presentation som berättar om WSE och vad dagen kommer att gå ut på. Sedan börjar vi med ett riktigt laborationsmaterial som använts på TechEd och tydligen är mycket uppskattat. Jag tror att med det materialet har vi att göra fram till lunch. Sedan äter vi något gott...
Efter lunch så är det fritt fram för alla deltagare att fokusera på det de själva vill och jag och antagligen någon eller några till från oss på Microsoft kommer att finnas tillgängliga för att svara på frågor, kommentera och kanske till och med visa på lite tips och tricks. Här finns möjlighet att testa certifikat, kryptering, skräddarsydda tokens, routing osv...
Min ambition är alltså att vi tillsammans ska ha en trevlig dag med programmering...
Mvh
Johan Lindfors