HEj! Felet beror nog på att du får med " och måste då om du kör C# sätta \ framför alla dina " eller i skriva "" för varje " för VB .Net Det sätt du använder för att bygga upp tabellen är klassisk ASP. Problemet många gör när de börjar med ASP.NET är att de fortsätter som de alltid gjort. Du har helt rätt! I DataList, Repeaters och DataGrids skapar du kolumner och templates på hur en rad ska se ut. För att få in värden så använder man Container. Ange tabell storlek, färg mm.
Jag har följande kod för att bygga upp en tabell
<code>
response.write("<table><tr><td><B>Ärende</B></td></tr></table>")
</code>
Var kan ange bakgrundsfär, storlek och fonter mm. Om jag bygger tabellen i HTML läge ochh sedan koperar denna i min code behind del, så får jag bara en massa fel."
Hur skall jag göra?
/phinalaSv: Ange tabell storlek, färg mm.
Du kan om du vill bygga upp din tabel med klasserna som finns istället för att rita upp dem så som du gör nu. HtmlWriter går oxå utmärkt att använda sig av etc... Ta en titt på dem de kan underlätta en massa för dig.
Mvh JohanSv: Ange tabell storlek, färg mm.
Se istället över de kontroller som finns för asp.net.
Vad ska du t.ex. göra med din tabell?
Överskriften Ärende får mig att tänka på en lista med ärenden, använd i så fall en DataList eller Repeater istället.
Om du vill använda en HTML tabell så kan du använda asp.net kontrollerna och skapa tabellen i code-behind.Sv: Ange tabell storlek, färg mm.
Det är lite klassiskt asp tänk...
Problemet manhar är oftast att man vet vad man vill, men vette faan hur man skall få till det.
Datalist har jag jobbat med och det är smidigt, men ex hur gör jag då om jag vill att i en kolumn skall varje text vara en länk
som ex:
<A HREF="minsida.aspX?mittid=<% intmittid %>"
Dett är sånna saker jag försöker efterskapa. som ex här på pellesoft när han lista alla ärenderna i ett forum.
Nu skall jag i och för sig börja läsa C# på högskola så jag hoppas att det kommer att lossna
/phinalaSv: Ange tabell storlek, färg mm.
Kolla in tutorials på www.asp.net så ska du se att det klarnar.
Jag tror att det viktigaste att tänka på när man går från asp till asp.net är att glöm det du gjorde i asp. Istället för att börja göra som man gjorde i klassisk asp så ta reda på hur man gör i asp.net. Grunderna lär du dig snabbt i ovanstående nämnda tutorials.