Säg att jag har gjort en wysiwyg editor (specifik för ie). Till den här vill jag lägga till en funktion så att användaren kan dra in de user controls jag skapat (t.ex. nyheter, forum). Det är allså ungefär samma funktion som i VS när man drar in olika kontroller. Databasstyrning vore ju kanske något. Du kan enkelt med lita javascript se till så data klistras in där du har markören. Låt säga de trycker på en länk vid sidan om som är forum så pang klistras den in där du hade din markör. Att köra drag and drop är lite klurigt om du skall få den att ritas ut exakt där du släpper den, då måste du typ köra en grid historia i bakgrunden så du lägger till style med positioner. Kanske skulle utveckla mitt resonemang. Hittade du någon lösning på detta Peter ?Dynamiskt och visuellt infoga user controls i en wysiwyg editor?
Någon som vet i vilken ända jag ska börja i? Tips på länkar för att läsa mer?Sv: Dynamiskt och visuellt infoga user controls i en wysiwyg editor?
Sv: Dynamiskt och visuellt infoga user controls i en wysiwyg editor?
Mvh JohanSv: Dynamiskt och visuellt infoga user controls i en wysiwyg editor?
Initialt så skapar användaren en designmall (template) för att kunna placera återkommande objekt på webbplatsen, såsom logotype, kontaktinformation etc. Användaren "ritar visuellt upp" div-taggar (har redan gjort kod för detta).
Denna designmall ligger sedan till grund för skapandet av de faktiska webbsidorna. Säg att användaren vill skapa en nyhetssida. Användaren skapar en ny tom webbsida som baseras på vald designmall. Därefter ska användaren kunna dra in "moduler" (user controls) på div:arna.
Det egentliga problemet (eller utmaningen) är hur man kan gå tillväga för att visuellt infoga moduler (dvs user controls)? Dvs, på något sätt måste jag få in <%@ Register TagPrefix="..." TagName="..." Scr="..." %>.
Ska jag använda javascript för att klistra in koden, spara, sen ladda om sidan? Men hur gör jag då för att byta modul på en tagg.
Hoppas jag förklarat mig lite mer noggrannare...Sv: Dynamiskt och visuellt infoga user controls i en wysiwyg editor?