Hallå! I din .aspx sida ändrar du Codebehind till src i Page direktivet högst upp. Det är fortfarande code-behind men den förkompileras inte. hmm jag ändrar typ : Hur gör du när du kompilerar dina projekt? ja den hamnar ju i bin -katalogen inte sant? Ja, bin-katalogen måste skapas på wwwservern. japp det gör ja. Det absolut enklaste sättet är att du i Visual Studio gör så här: Du måste ta bort en temp-kopia av dll:en som skapas på annat ställe på disken. ok. Vad har du för version av VS? VS.net 2003 kör jag. Om du är osäker på vad som ska med så kör upp allt som finns i din mapp på devservern. Alltså, om ditt projekt heter MinSite så finns mappen MinSite i din wwwroot. Allt som ligger i den mappen kan du köra upp till rotmappen på ditt webhotell. Det va så ja gjorde. Jag la upp allt som fanns i "minMapp" men då får ja felet: samma: Det verkar som att många har problem med Loopia och ASP.NET men fått det att funka. ok, konstigt att de inte hjälper mig på loopia support, de sa bara att de "inte är utvecklare" *grrr* Stigmata,codebehind till src
Ska lägga upp min hemsida, men det går tydligen inte å ha codebehind asp.net och lägga upp den på en server. Utan ja måste ändra till src, men var o hur gör jag det?? *mycket förvirrad*
tacksam för svar!Sv: codebehind till src
En fråga, vad är det du inte kan använda på den servern?Sv: codebehind till src
<%@ Page language="c#" Codebehind="default.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="jarmander._default" %>
till:
<%@ Page language="c#" Src="default.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="jarmander._default" %>
???
funkar detta på localhost med? för ja testade och jag får fel mess:
Compiler Error Message: CS1595: 'jarmander._default' is defined in multiple places; using definition from 'c:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\Temporary ASP.NET Files\jarmander\73ee42e4\ca7bdfc7\assembly\dl2\60abc59d\00efebcb_bd7fc401\jarmander.DLL'
ja vet inte riktigt det där med servern men supporten på loopia skrev:
****Troligtvis behöver du bara ändra från Codebehind till SRC i dina ASP.NET-sidor så kommer det att fungera.
Codebehind innebär nämligen att man har förkompilerat sidorna och lagt dem i public_html/bin-mappen.
Src innebär att sidan ska kompileras av servern vid första besöket.****
å då trodde ja att codebehind inte anv på servern????Sv: codebehind till src
Vad kompileringen gör är att den skapar en .dll fil i /bin mappen i webbapplikationens root.Sv: codebehind till src
men jag ä lite novis över hur allt ska placeras i katalogen på ftp´n. ska ja skapa en bin kat där åxå? å lägga dll i den? ... hmm helt enkelt, vilka sidor/filer ska laddas upp?Sv: codebehind till src
I roten på ftp'n, den katalog som innehåller de filer som hittas under www.minsajt.se/
T.ex. så skulle www.minsajt.se/default.aspx innebära att default.aspx ligger i wwwrooten. Så i den mappen skapar du bin-katalogen.
De filer du ska ladda upp är .dll filer i bin mappen, alla .aspx filer, global.asax och web.config.
Ladda upp de till de kataloger du har på din utvecklingsdator.
Använder du Visual Studio .NET?Sv: codebehind till src
ok.. så ja skapar en kat i rooten å i den lägger ja de filerna du nämde?Sv: codebehind till src
1. I solution explorer till höger, markera ditt projekt
2. I menyn välj Project/Copy Project
3. VS ger ett förslag på katalog, t.ex. localhost/Copy_of_mittprojekt
4. Välj "Only files needed to run this application"
5. Tryck OK
I din wwwroot mapp har det nu skapats en ny mapp som heter Copy_of_mittprojekt. Allt i den mappen skall laddas upp via ftp till wwwrooten på webbhotellet. Sen är det klart.Sv: codebehind till src
Har haft detta problem när man bara ändrar i aspx:en och inte i codebehind.(VB iofs)
Sökvägen står i felmedd.
Anledningen har jag inte riktigt kommit underfund med
Funkar säkert i drift i alla fall !
/JohanSv: codebehind till src
1. finns inget som heter copy prodject i VS (inte i min version iaf)
2. Ändrar ja till src i stf codebehind klarar inte VS å kompilera den (även om ja tar bort de där filerna i tempkat.)
Får inget å funka. fattar inte att det ska va så krångligt... ä det bara asp.net som strular så här?
TRist nu när ja betalat för allt men inte kommer kunna lägga upp den. Inga av mina studiekompisar vet heller *snyft*Sv: codebehind till src
Om du kompilerar och flyttar över all filer som behövs så kan du skippa copy project och src.Sv: codebehind till src
ok.. ja kör build, å sen tar ja bin filerna å lägger upp bara dem?Sv: codebehind till src
Jag kör också VS.Net 2003 och där finns copy project. Markerar du ditt projekt i Solution Explorer och inte din solution?
Om man markerar sin solution så finns inte copy project i Project menyn.Sv: codebehind till src
Line 1: <%@ Application Codebehind="Global.asax.cs" Inherits="jarmander.Global" %>
Och d har rätt, jag markerade solution å inte projektet, då funlkade copy prodjekt. La upp det å får samma fel som ovanSv: codebehind till src
Line 1: <%@ Application Codebehind="Global.asax.cs" Inherits="jarmander.Global" %>
alltid samma felmess vad ja än testar för sorts uppladdning
å det va det ja frågade loopia om å då sa de att det va pga codebehinden, ska va src ist.. men det klarar ju inte VS.netSv: codebehind till src
Sök här i forumet och även på webForum. Skicka annars in en fråga och se hur de andra som har Loopia har fått det att fungera.
Om det är det felet du beskrev i de första inläggen så är det nåt knäppt på Loopias server och det är där de temporära filerna måste tas bort.
Har du även sett till att tömma de temporära filerna på din egen dator?Sv: codebehind till src
Japp jag har tagit bort alla filer i temp hjälper ej.
ok ska kolla om nån annan har loopia.
tack så hemskt mycket att du tog dig tid!!!Sv: codebehind till src
Du är en betalande kund och då skall de se till att den tjönsten som du betalar för fungerar. Vad händr om du skapar ett helt nytt ASP.NET projekt och bara lägger t.ex en Label med texten "Hello World" på och ladda upp den? Kvarstår problemet?
Om inte ens det fungerar (och kanske ändå) så hade jag ringt loopia och försökt en gång till. Om de de verkar motvilliga att lösa ditt problem så hade jag informerat dem att jag kommer kontakta min konsumentombudsman och allmännareklamationsnämnden för att överlämna ärendet till dem då de inte uppfyller sin del av avtalet.
Det brukar få fart på företag, då ingen är intresserade av att få en anmärkning av ARN. Innan du går vidare till ARN brukar din konsumentombudsman kunna vändea sig till företaget och lägga lite press.