Hej, Jo det ska gå, hmm hittade ett litet fel, kan någon tala om för mig varför controllen visas 2 gånger när man skriver den koden som angavs här ovan Nisse. riktigt så dum är jag inte ;) men bara nästan. :-) förstod att du inte var så dum :-) men ibland kan man av trötthet råka göra dumma saker i alla fall :-) Här kommer den temporära ifsatsen som jag försöker förstå varför controlen läggs in 2 gånger. Index.ascx skall visas förstagången man besöker sidan och inte har tryckt på någon knapp... När du kör add som du gör så läggs kontrollen in i PlaceHoldern, när du postar om (trycker på en knapp) lägger du till en annan kontrol i Placeholdern om du inte kör Clear på Controls kommer den förra oxå att finnas kvar. ok, .ascx i placeholder
Hur gör man för att få en ascx fil i en placeholder? Det kanske inte går att göra alls?Sv: .ascx i placeholder
Klippt från en kod jag använder för att ladda in uc till en placeholder.
Dim myControl As Control
myControl = CType((LoadControl("ab/support.ascx")), Control)
myPlaceHolder.Controls.Add(myControl)
fast kan ju skrivas
Dim myControl As Control = CType((LoadControl("ab/support.ascx")), Control)
/m
Sv: .ascx i placeholder
Hur många Add kör du i din kod? Tänkte på om du tog med båda hans ex i samma kod.
Mvh JohanSv: .ascx i placeholder
jag använde bara hans översta.
eller egentligen har jag 2 add
fasst de är i en if sats
if page=blahaha then
adda en control
else
adda annan conrol
end if
fasst samma controll addas 2 ggr vilket är mystiskt tycker jagSv: .ascx i placeholder
Kan du klistra in koden?
Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
dim myControl as Control
if not request.querystring("page") = "" then
myControl = cType(LoadControl("statistik.ascx"), Control)
else
myControl = cType(LoadControl("index.ascx"), Control)
end if
End SubSv: .ascx i placeholder
när man tycker på någon knapp, blir det postback om jag förstått det rätt och då skall man byta innehåll i placeholdern beroende på vilken knapp man har valt att trycka på i menyn...
så man kan väl säga att den läggs in efter både post back och laddas direkt, eller?
men varför lägger den in samma kontroll 2 ggr... för om jag t.ex. vill visa statstik.ascx så visas den 2 ggr borde det inte bli att den borde visa index.ascx 1 gång och sedan statstik.ascx 1 gång om index.ascx redan fanns i placeholdern innan man ville visa statsitk.ascx?
fasst du har ju rätt.. lägger man en myplaceholder.controls.clear före ifsatsen.. så fungerar det..
tackar o bockar