finns det nått sätt som man kan ha en bild som knapp, jag tycks ha läst nånstans hur man gör, men har sökt lite nu och hittade inget. azi, Japp, det var ImageButton jag var ute efter. Men jag får inte riktigt det att fungera. Rekommenderar att du istället sätter ImageUrl i codebehindbild som knapp
Sv: bild som knapp
Eftersom detta är en ASP.NET fråga så kan jag med 99.9% säkerhet säga att han vill ha en PostBack när man tycker på bildknappen, dvs Patriks svar med en ImageButton är korrekt.Sv: bild som knapp
<code>
<asp:ImageButton ImageUrl="../../grafik/logga_in.gif" ID="submit" OnClick="login_click" runat="server" />
</code>
Bilden vill inte visas, sökvägen är korrekt. Jag vet inte, är ImageUrl fel kommande för att hitta sökvägen till bilden?
Edit:
Var visst sökvägen som är inkorrekt. Någon som vet hur jag kan fixa till det? Nu när jag kollar visa källa på sidan ser sökvägen ut så här ="/grafik/logga_in.gif" För att det ska funka ska det se ut så här ="grafik/logga_in.gif"
Edit två:
Fick det att fungera nu. Tackar för hjälpen. Sv: bild som knapp
<code>
submit.ImageUrl="~/grafik/logga_in.gif"
</code>
~ betyder applikationens rot vilket gör att du inte får några problem om du flyttar till en annan server.
Jag föredrar den lösningen framför ../../