Jag lyckas inte lägga upp min hemsida hur ja än försöker på loopia, har frågat dem men det enda de säger är att ja ska ändra codebehind till src, men det funkar ej i VS.net 2003. Hur laddar du upp filerna? Jag använder FTP utan några problem. För något år sedan aktiverade jag FrontPage stödet och då blev det strul med rättigheterna. Detta fixade dock supporten till. Jag har haft min webbplats på Loopias webbhotell i säkert 1,5 år utan några som helst problem, och jag kör med ASP .NET. hur jag laddar upp dem?...hmm .. ja jag va osäker på va som skulle med så ja skickade upp allt (inte projekt å så men..) men ja anv smartFTP å anv ej frontpage stödet skrev å frågade de på loopia varför ja fick fel mess: Du ska inte alls behöva ändra till SRC. Om du kör codebehind och har kompilerat din applikation, laddat upp alla filer och ASP.NET är igång på webbservern så ska det funka. Har du verkligen laddat upp den dll (typ jarmander.dll) till binmappen som skall ligga direkt under public_html mappen? Fungerar projektet lokalt? Om det gör det skall du lägga upp dll:en i bin samt global.asax i roten. Plus givetvis de aspx filer som du har. Jag ser inte hela felet.Nån om har Loopia?
Har nån lyckats lägga upp asp.net på loopia så skulle ja bli evigt tacksam om ni skulle vilja hjälpa mig, har haft min domän i 4v men fortf inte lyckats.Sv: Nån om har Loopia?
//FreddeSv: Nån om har Loopia?
Det är väl bara att ladda upp saker och ting till mappen "public_html"? Möjligen kan det bli problem med inställningarna i Web.config.
/Marcus
http://www.anma.se/Sv: Nån om har Loopia?
skrev å frågade de på loopia varför ja fick fel mess:
Line 1: <%@ Application Codebehind="Global.asax.cs" Inherits="jarmander.Global" %>
de sa att ja skulle ändra till:
src="Global.asax.cs
men ja får fortf samma fel mess: <%@ Application src="Global.asax.cs" Inherits="jarmander.Global" %>
vet inte vad ja ska göra...Sv: Nån om har Loopia?
Line 1: <%@ Application Codebehind="Global.asax.cs" Inherits="jarmander.Global" %>
de sa att ja skulle ändra till:
src="Global.asax.cs
men ja får fortf samma fel mess: <%@ Application src="Global.asax.cs" Inherits="jarmander.Global" %>
vet inte vad ja ska göra...Sv: Nån om har Loopia?
Om det inte gör det så är det något som är fel på servern och då får Loopia fixa det. Kan dom inte det så säg upp avtalet och byt webbhotell.
Loopia verkar inte vara ett särskilt bra alternativ till webbhotell.Sv: Nån om har Loopia?
//FreddeSv: Nån om har Loopia?
Men be Loopia kolla rättigheterna på alla filer och kataloger (properties/security). ASP.NET-användaren måste ha read- och execute-rättigheter.
/Peter