Hej! Behöver hjälp en liten sak. Din fråga har ställts tusen ggr här på forumet, föreslår att du söker på ADO .Net eller liknande här, för det är lite tjatigt att svara på samma fråga flera ggr :-( Databasfråga
Det är så att jag har en asp.net sida som innehåller två textboxes som jag vill fylla med data när sidan startas. Informationen som ska fyllas i i rutorna är data från en databas. Jag undrar nu hur jag ska gå till väga? Jag har SQL satsen, men jag vet inte hur jag ska anropa databasen och dra ut informationen därifrån.
Jag är riktig nybörjare på detta, hoppas att ni kan hjälpa mig. Ge mig gärna några exemplar...
Jag jobbar förnärvarande med VB och inte C#.
MVH
TonySv: Databasfråga
Ett tips om du är nybörjare är att du läser lite om det i SDKn som följer med i ASP .Net du kan även söka på Google efter ADO .Net så hittar du en rad artiklar som svarar på din fråga.
Du får troligen mer på fötterna genom att gå den vägen än får ett exempel här hur du skall göra. Sedan är du välkommen att fråga specifika saker om du inte får till det. Detta säger jag inte för att vara oartig utan för att jag vet att det blir bättre så, du lär dig mer på det.
Mvh Johan