Felmeddelandet jag får är: Får du detta på vilken ASP.NET applikation som helst, eller när du kör något speciellt som du skrivit ? Får detta på den enklaste av filer..... Som det står i felmeddelandet så är rättigheterna inte korrekt inställda. NTFS rättigheterna stämmer på mapparna, det har fungerat innan. Ett felmeddelande visas som default inte upp utåt, det går att ändra i web.config. Jepp, kan vara intressant nu när det inte fungerar dock. Ett skott från höften: Ett skott till från höften: Vad jag undrar är vad du har gjort. Jag hittade felet nu verkar det som... Ja banne mig om det inte fungerar nu... tack alla för era bidrag. Vilket den borde ha som standard .. aldrig stött på dessa problemen med Win2k3 =) Bra att det löste sig och att du återkom med lösningen, det uppskattar nog många som springer på samma problem och kan göra en sökning i forumen =)Fel när jag kör asp.net filer
Server cannot access application directory 'E:\Inetpub\wwwroot\'. The directory does not exist or is not accessible because of security settings.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Web.HttpException: Server cannot access application directory 'E:\Inetpub\wwwroot\'. The directory does not exist or is not accessible because of security settings.
Source Error:
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Stack Trace:
[HttpException (0x80004005): Server cannot access application directory 'E:\Inetpub\wwwroot\'. The directory does not exist or is not accessible because of security settings.]
System.Web.HttpRuntime.EnsureAccessToApplicationDirectory() +72
System.Web.HttpRuntime.FirstRequestInit(HttpContext context) +263
[HttpException (0x80004005): ASP.NET Initialization Error]
System.Web.HttpRuntime.FirstRequestInit(HttpContext context) +964
System.Web.HttpRuntime.ProcessRequestInternal(HttpWorkerRequest wr) +128
Vad är det för rättigheter jag behöver ställa in för att den ska kunna köra .aspx filer?
Sv: Fel när jag kör asp.net filer
Sv: Fel när jag kör asp.net filer
Vet inte om jag provat på en med bara ren html i... tror jag fick på den också.Sv: Fel när jag kör asp.net filer
Kolla rättigheterna på alla filer och kataloger (properties/security). ASP.NET-användaren måste ha read- och execute-rättigheter.
/PeterSv: Fel när jag kör asp.net filer
Det må vara några andra rättigheter som spökar.
En annan sak, när jag sitter på en annan dator får jag inte felmeddelandet visat heller.
Står
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.
Kan det ha nåt samband med det första felet?Sv: Fel när jag kör asp.net filer
Tipset är ju att inte göra det iofs. Onödigt att andra får veta hur app:en ser ut inuti.
/Johan
P.S.
Alltför många tänker inte på säkerheten i deras apps.
Ett stort område att mästra men nödvändigt med eftertanke i alla fall.
D.S.Sv: Fel när jag kör asp.net filer
Nåja, har kollat alla NTFS rättigheter, provat ta bort och lägga till ASPNET kontot... kontot har fullständiga rättigheter på root-mappen.
Fungerar ändå inte, någon som vet vad mer som kan tänkas fela?Sv: Fel när jag kör asp.net filer
har du testat att köra %windir% Microsoft.NET\Framework\version\aspnet_regiis med växeln "i"? typ C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis -i i "kör"?
Ha du kört iis-lockdown tool?Sv: Fel när jag kör asp.net filer
ska det vara 'E:\Inetpub\wwwroot\'
brukar vara 'C:\Inetpub\wwwroot\'Sv: Fel när jag kör asp.net filer
Har du skapat en webbapplikation i t.ex. Visual Studio eller Web Matrix?
Har du flyttat en webbapplikation till en annan dator?
Har du skapat lite .aspx filer och lagt i wwwroot?Sv: Fel när jag kör asp.net filer
Var tvungen att lägga till computername\NETWORK SERVICE kontot med tillräckliga rättigheter för mappen.Sv: Fel när jag kör asp.net filer
Kom ihåg detta, kör du IIS 6.0 så se till att NETWORK SERVICE kontot för maskinen har rättigheter på mappen.Sv: Fel när jag kör asp.net filer