Jag fösöker ordna till ett filarkiv. Men jag måste kunna skapa mappar helt dynamiskt och ge mapparna deras korrekta rättigheter osv. Så här ser min kod ut jusst nu: Jikko,Ladda upp fil
<code>
string output = ConfigurationSettings.AppSettings["Path"];
DateTime myTime = new DateTime();
output += "protokoll\\";
output += listPlats.Items[listPlats.SelectedIndex].Text +"\\";
if(radioNy.Checked)
output += txtGrupp.Text +"\\";
else
output += listGrupp.Items[listGrupp.SelectedIndex].Text +"\\";
output += txtAr.Text +"\\";
RegexOptions options = RegexOptions.None;
Regex regex = new Regex(@".*\.(?<filandelse>.*)", options);
Match match = regex.Match(txtFil.Value);
output += txtAr.Text + AddZero(txtManad.Text) + AddZero(txtDag.Text) +"."+ match.Groups["filandelse"].ToString();
if(!(txtFil.PostedFile == null))
{
txtFil.PostedFile.SaveAs(output);
}
</code>
Och det ger detta felmedelande:
<info>
Det gick inte att hitta en del av sökvägen D:\hemsidor\edda.net\protokoll\Cederblad\test\2004\20040819.thm.
Beskrivning: Ett undantag som inte kunde hanteras inträffade när den aktuella webbegäran kördes. Mer information om felet och var i koden det uppstod finns i stackspårningen.
Undantagsinformation: System.IO.DirectoryNotFoundException: Det gick inte att hitta en del av sökvägen D:\hemsidor\edda.net\protokoll\Cederblad\test\2004\20040819.thm.
</info>
Antar att det beror på att inte mapparna finns, så därför måste jag skpa dom och sedan kunna skriva till dom. Förslag nån?Sv: Ladda upp fil
Stämmer bra det. Prova att kläm in liknande kod, som den neda, på lämpligt ställe. Den skapar katalogen om den inte finns.
string fullpath =
Path.GetFullPath("...sökvägen med eller utan filnamn...");
if( !Directory.Exists(fullpath) )
Directory.CreateDirectory(fullpath);