Jag har en knapp i vars click-event jag har koden response.redirect("mypage?Page=start") Vad händer om du i din Usercontrol ärver INamingContainer interfacet? Antar att du inte har denna? Den krävs för att kontrollerna skall få unik aIDn vilket den sedan nyttjar för att hitta de controller som triggar event m.m. Hej! Jaha, fel av mig... Tänkte på Custom Controls. Hej Johan! hehe. Ok. kan vart något skumt cache problem bara, det har jag stött på flera ggr, att ändringar man gjort inte komppilerats om till web cachen och på så vid fungerar inte det man trott sig göra. Gissa om man blivit galen på sånt :-)får inte response.redirect att fungera...
Varför fungerar inte detta? Det enda som händer när jag klickar på den är att sidan laddas om (och det är INTE så att jag redan står på den sidan).
Knappen ligger i en user control men det ska väl inte spela någon roll? Jag har för säkerhets skull provat att lägga den direkt på aspx-sidan men det blir samma resultat.
Jag har även provat att istället använda server.transer(samma url) men det ger samma resultat
Vad har jag missat?
Tack för ev. hjälp!
/MartinSv: får inte response.redirect att fungera...
Lite kort info:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemwebuiinamingcontainerclasstopic.asp
mvh JohanSv: får inte response.redirect att fungera...
Jag ärver System.Web.UI.UserControl.
När jag försöker med
implements INamingContainer får jag meddelandet "interface System.Web.UI.INamingContainer is already implemented by base class System.Web.UI.TemplateControl"
?
/Martin Sv: får inte response.redirect att fungera...
Men knappen visasw alltså? och UserControllen lyssnar på dess event?
Mvh JohanSv: får inte response.redirect att fungera...
Fråga mig inte varför men efter att ha försökt implementera INamingContainer (som alltså inte gick) så fungerar allt....
Allt lugnt för nu!
Tack ändå!
Mvh,
MartinSv: får inte response.redirect att fungera...
mvh Johan